EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Улеснен достъп до терминали за самообслужване

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Улеснен достъп до терминали за самообслужване

mail09:00 | 31.08.2011прегледи 267 коментарикоментари 0


Проект, финансиран от Европейския съюз, цели да направи терминалите на самообслужване (като автомати за продажба на билети за градския транспорт, информационни павилиони за обществеността, банкомати) по-лесно достъпни за близо 17-те процента европейци с увреждания и за 87-те милиона граждани на Европейския съюз на възраст над 65 години, съобщи за БТА пресцентърът на Европейската комисия.
Според изследване на ЕС само 38 процента от банкоматите в Съюза предлагат гласови услуги на клиенти с увреждания спрямо 61процента в САЩ и почти 100 процента в Канада. Европейската комисия предоставя 3,41 милиона евро за проекта "APSIS4All", чиято цел е създаването и утвърждаването на персонализирани интерфейси, включително на безконтактни карти, които да подпомогнат преодоляването на съществуващите бариери за достъп. Тестовете ще започнат от септември 2011 година с банкомати в Барселона, Испания, а от януари 2012 година - с автомати за продажба на билети в Падерборн, Германия, и ще продължат три години. "Публичните терминали на самообслужване са навсякъде и броят им непрекъснато се увеличава. Въпреки това, все още много от тях представляват препятствие пред достъпа до услуги за хора с увреждания и за някои възрастни хора", заяви Нели Крус, заместник-председател на Европейската комисия и комисар, отговарящ за Програмата за цифровите технологии.
Проектът "APSIS4All" е насочен към създаването и утвърждаването в реални условия на авангардни персонализирани интерфейси, които да подпомогнат преодоляването на
съществуващите бариери пред достъпа. В първия етап на проекта ще бъде събрана информация от 3 000 потребители, които ще изпробват различни устройства, за да се приспособят интерфейсите към техните нужди и предпочитания. Целта на проекта е да предложи стандартизирана рамка, която да насърчи доставчиците на услуги да въвеждат в отрасъла функции за електронна достъпност. Това ще допринесе публичните цифрови терминали да станат по-лесно достъпни за широк кръг потребители - хора, незапознати с технологията, хора с проблеми при четенето, туристи, които не владеят местния език, или дори хора, които са си забравили очилата за четене. Тестовете могат да включат програмирана карта, съдържаща предпочитанията на потребителя. Когато потребителят доближи картата до устройството, то веднага се приспособява към нуждите му (например, чрез промяна на шрифта или избор на езика). Други интерфейси могат да включват мобилен телефон с функция за електронен достъп, който дава възможност на клиента да закупи билет по интернет и да го плати на машината, която издава билета, като използва кода за сигурност, изпратен му по телефона.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg