EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Турция, Германия, Китай предпочитани за бизнес

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Турция, Германия, Китай предпочитани за бизнес

mail13:15 | 23.03.2023прегледи 1132 коментарикоментари 0


Българската търговско-промишлена палата проведе експресно проучване за интереса на българските компании към бизнес пътувания и партньорства в чужбина, съобщиха от Палатата.

През тази година респондентите извеждат Турция на водещо място сред страните, предпочитани за правене на бизнес и партньорства (38 на сто от анкетираните).

Дългогодишният лидер в тази класация – Германия, остава на второ място, отстъпвайки първенството на южната ни съседка само с един процент, следвана от Китай (23 на сто), Великобритания (22 на сто), Италия и САЩ (с по 20 на сто).

Доброто представяне на Турция в проучването и интересът от страна на българските предприемачи са логични предвид ръста на търговския стокообмен между двете страни, като износът бележи ръст от 34 на сто, а вносът - ръст от над 62 на сто до октомври 2022 г. спрямо същия период на 2021 г., коментират от БТПП.

Най-голям интерес за българските предприемачи в международен план представлява партньорството в сферата на производството и търговията с машини и оборудване, в сферата на услугите, храни и напитки, строителство, транспорт и логистика.

По-голямата част от участниците в анкетата предпочитат да намират бизнес партньори чрез директен личен контакт. Онлайн и видео срещите са предпочитан избор само за 28 на сто от респондентите. Сред споменатите начини за запознаване с нови партньори са: в хода на провеждане на търговско изложение, в В2В срещи по време на форуми и като участници в официални бизнес делегации.

55 на сто от респондентите възнамеряват да пътуват повече през 2023 г., въпреки ограничителните мерки и динамичната международна геополитическа ситуация.

Повече от половината от фирмите (53 на сто) познават условията за правене на бизнес в страните, с които желаят да си партнират, а 41 на сто от компаниите биха се включили в обучения за спецификата на търговията в посочените държави.

Сред темите, представляващи интерес за българския бизнес, са: споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийският икономически съюз, инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) и търговията с трети страни, пазарите, на които действат санкции и ограничения на ЕС /Иран, Русия, Беларус и др./, както и темата за възстановяване на пазарите в Украйна.

70 на сто от анкетираните споделят, че влошаването на геополитическата обстановка по източната европейска граница е оказало влияние върху дейността им, а 28 на сто смятат, че конфликтът между Русия и Украйна не е дал отражение върху дейността им.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg