EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Тайните послания на оn line реклама

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тайните послания на оn line реклама

mail17:15 | 29.10.2010прегледи 961 коментарикоментари 1


Емоционално ориентираните реклами са най-успешни. 31 % от решенията, които взимаме, се основават на емоционалната ни реакция. Затова рекламните кампании, дори за най-обикновени продукти, са по-успешни, когато залагат на емоцията. Това каза вицепрезидентът на BBC Worldwide Том Боуман по време на презентацията си днес на най-голямото изложение за дигиталния бизнес в Централна и Източна Европа - webit 2010.
"Тенденцията в онлайн рекламата е да расте таргетирането според поведението и интересите на потребителите в мрежата. Към май 2010 г. делът на таргетираната реклама в онлайн портфейла на BBC е близо 12 %. Сайтът с новини на BBC има до не повече от 2 рекламни позиции на страница, което смятаме за печелившо, тъй като така те ангажират по-успешно вниманието", каза Боуман. Според него при продажбата на интернет реклама трябва да се взаимства подхода от телевизията и външната реклама. "Те предлагат ограничено количество позиции. По същия начин и на един сайт няма смисъл да продаваме реклами, които знаем, че не са атрактивни за купуване", обясни още Боуман.
Според Боуман за успеха на рекламните послания е важна и репутацията на носителя им. 94 % от посетителите на сайта с новини на BBC влизат в него директно, без да ползват интернет търсачки. 64 % oт потребителите ни в интернет посещават страницата по няколко пъти на ден. Статистиката показва, че сред потребителите на сайта е поне една четвърт от бизнес елита в Европа.

Рекламата и децата
Онлайн игри, интересни теми и запознанства са най-често търсеното съдържание от децата в Турция, каза по време на webit 2010 Хайми Бехар от най-голямата медийна група в Турция - Хюриет. Децата търсят съдържание, препоръчано от техни връстници, а не от техните родители, което поставя под въпрос тяхната безопасност в интернет. Проучвания на Хюриен показват, че децата онлайн често се представят за по-възрастни, отколкото са и така се увеличава рискът за тяхната безопасност.
В продължение на 1 година медийната група Хюриет работи по проекта Tipeez - портал, адаптиран за деца, който съдържа най-предпочитаните от подрастващите формати - игри, чатове, форуми, възможности за създаване на блогове и лични сайтове. Проектът вече се развива успешно в САЩ, Израел и Русия. Основното му предимство е, че поддържа съдържание, което е безопасно и същевременно атрактивно за децата.
Една от целите на проекта е да обогати социалните контакти на децата от по-слабо развитите райони на Турция, като им създава възможности да общуват виртуално със свои връстници. Специално създадените чатове се модерират така, че да не съдържат неподходяща за възрастта тематика и език. Те са достъпни от 9 сутринта до 9 вечерта и така формират безопасна онлайн култура у малките потребители.
Рекламата в детския портал, създаден от Хюриет, е силно ограничена, а цената за клик е много по-ниска в сравнение с тази, в останалите им сайтове. Според Хайми Бехар децата са много по-склонни да последват рекламна връзка, ако тя е атрактивна и анимирана.
Всяка седмица в детския портал на Хюриет се откриват по няколко нови фен клуба, 3000 са уникалните посещения във форумите всеки ден, а коментарите надхвърлят 1000 на ден. С този проект са обхванати над половин милион деца в Турция, което представлява 45% от младите онлайн потребители в страната.
 


 
Коментари
 
Момчил - 30-10-2010 г. 09:50:54

"Според Боуман за успеха на рекламните послания е важна и репутацията на носителя им" - Много е прав Боуман, но не конкретизира какво означава успешна реклама!

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg