EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Суперджет 100 с много аварии

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Суперджет 100 с много аварии

mail07:30 | 07.02.2013прегледи 879 коментарикоментари 0


Руската авиокомпания Аерофлот е недоволна от новия регионален самолет Суперджет 100, повредите при който са били 40% от авариите в целия й летателен флот, съобщи в. "Комерсант", цитиран от Франс прес. Самолетите, произведени от руския самолетостроител Сухой съвместно с няколко европейски партньора и представяни като надеждата на руското гражданско въздухоплаване, са едва 8% от експлоатираните от авиокомпанията машини, посочва изданието, позовавайки се на доклад, представен пред управителния съвет на Аерофлот, уточнява БТА. В документа са изброени общо 24 дефекта на оборудването, свързани с тези самолети, от които Аерофлот притежава 10. Инцидентите са били свързани на първо място с климатичната система (9 случая), системата на управление (7 случая) и колесника за приземяване (6 случая), посочва "Комерсант". "Имаме рекламации за SSJ-100 като при всяка друга машина, която се пуска в експлоатация", призна източник от Аерофлот, цитиран от "Комерсант".

През юли всекидневникът "РБК дейли" разкри, че Аерофлот използва всеки ден едва половината от своите Суперджет заради технически проблеми. Компанията потвърди честото спиране от полети на модела, свързано най-вече с фалшиви тревоги за климатичната система.
Сухой изтъкна от своя страна в комюнике до АФП, че действително е имало проблеми, но те са били решени чрез мерки, взети съвместно с авиокомпанията. Самолетостроителят подчерта, че Аерофлот е установила много стриктни изисквания за новия самолет, който се експлоатира от година и половина. Суперджет, който е с капацитет да превозва стотина пътници, е проектиран, за да се конкурира с бразилския Ембраер (Embraer) и канадския Бомбардие (Bombardier) на смятания за обещаващ пазар на регионални самолети.
Френският производител на самолетни двигатели Снекма (Snecma) и авиационната отбранителна компания Талес (Thales) също са участвали в проекта. Първият полет на самолета, чиято каталожна цена е около 30 милиона долара, беше през 2008 година, а първата машина беше доставена на арменската авиокомпания Армавиа (Armavia) през
април 2011 година. В Русия той се експлоатира от Аерофлот, а отскоро и от сибирската авиокомпания Якутия. Програмата бе помрачена от катастрофата през май 2012 годинапри демонстрационен полет в Индонезия, когато загинаха 45 пътници на самолета. Според индонезийските власти инцидентът се дължи на човешка грешка. Миналата седмица Сухой обяви, че е назначил нов ръководител
начело на подразделението си за гражданска авиация, за да ускори програмата по този модел.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg