АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сондажи в Кресненското дефиле - лот 3



От няколко дни се извършват сондажи в участъка на главен път Е-79 в Кресненското дефиле. Тези дейности са част от проект по проучване на участъка, по който ще се строи Лот 3 - подлот 3.2. от АМ „Струма”. Сондажите се извършват на дълбочина 20-30 метра, целта им е да се проучи основата, както под бъдещите пътни съоръжения, така и под самото трасе на магистралата, съобщава БГНЕС. „Проучванията се извършват по цялото трасе на лота-а, който ще минава през дефилето, зададени са местата на сондажите и дълбочините”, обясниха сондьорите. Според тях сондажите се извършват там, където ще стъпят основите на мостовете и виадуктите, чрез които ще преминава най-сложният участък от АМ „Струма”. Сондират се хоризонтално както страничните крайпътните скални скатове, така й вертикално край самото трасе на Е-79. Сондажите в скатовете се извършват на няколко места в първата част на дефилето, а вертикалните - на входа откъм с. Крупник и при разклона за Стара Кресна. До края на годината трябва да стане ясно как бъдещата магистрала ще премине през Креснеското дефиле, след като отпадна вариантът за един 15-километров тунел. На този етап е ясно, че магистралата ще бъде изградена на няколко нива чрез система от мостове, виадукти и тунели.
ЛОТ 3 е разделен на три подучастъка:
3.1., Благоевград - Крупник - 22 км, който включва тунел при село Железница с дължина 2,6 км.
3.2. е най-сложният - Креснеското дефиле (20 км), който включва множество тунели и виадукти. На места пътят ще минава на 2 нива.
3.3. е от град Кресна до Сандански - 22,8 км.
Първата копка на подлотовете 3.1. и 3.3. е в началото на следващата година, като изпълнителите им вече са избрани.
До края на годината трябва да бъде избран и проектът за най-сложния участък този през през дефилето – 3.2.
Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството каза, че общият срок за приключването на всичките подпроекти от Лот 3 на АМ Струма е до 2022 г., но тя смята, че участъци 3.1 и 3.3 да бъдат готови още през 2018 г., най-късно 2019 г., за да може всички усилия да се насочат към най-тежкия участък – Кресненското дефиле, който нормално като технология на изпълнението би отнел доста повече време.
Tweet |
|