EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Сдружения: Не въвеждайте тол такси

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сдружения: Не въвеждайте тол такси

mail09:10 | 17.06.2011прегледи 653 коментарикоментари 0


Сдруженията в автомобилния транспорт АЕБТРИ, БАСАТ и СОАТ призоваха в декларация българските компетентни органи да оценят обективно ползите и загубите от прилагането на Директивата за евровинетката и да не въвеждат тол такси в нашата страна, а само да приведат винетните такси в съответствие с новите изисквания.
Приетата на второ четене на 7 юни 2011 г. позиция на Европейския парламент по ревизията на Директивата за евровинетката в крайна сметка ще доведе единствено до оскъпяване на автомобилния транспорт, се казва в декларацията.
Директивата не отразява реалните условия на пазара и ще има много тежки последици за българските автомобилни превозвачи защото в приетата методика за изчисляване на таксите не са взети предвид данъците и таксите, с които вече се облага товарният автомобилен транспорт и които също покриват неговите външни разходи. Директивата не създава и условия за лоялна конкуренция на транспортния пазар, пише в декларацията.
В декларацията се посочва още:
През последните десетилетия товарният автомобилен транспорт увеличи значително своята енергийна и екологична ефективност, като намали разхода на енергия (а с това и емисиите на въглероден диоксид) с 36% в сравнение с 1970 г. и с 20% спрямо 1990 г. С въвеждането на ЕВРО нормите емисиите на токсични вещества се намалиха с до 97%. Не е допустимо автомобилният транспорт да плаща допълнителни такси за замърсяването на въздуха, тъй като той е единственият вид транспорт, който вече се облага за това, заплащайки пълния размер на акциза върху горивата.
- Товарният автомобилен транспорт не трябва да плаща за разходите, свързани с шума, като се има предвид развитието на техниката, при което 25 модерни товарни автомобили създават шума само на един, произведен през 1980 г.
- Товарният автомобилен транспорт вече плаща за задръстванията и не е основен причинител на проблема, тъй като товарните автомобили са едва 10% от всички участници в движението. Прилагането на мерки, свързани с облагането на автомобилните превози на товари за задръстванията, трябва да бъде разрешено само, ако една страна членка реши да въведе подобни мерки и за другите ползватели на пътя.
- С липсата на задължение за инвестиране на приходите от събраните такси за подобряване на условията за работа и качеството на самия автомобилен транспорт, изменението на Директивата за евровинетката няма да подобри неговите екологичните показатели, а само ще даде възможност на държавите членки на ЕС да го обложат с нови такси. Това ще влоши още повече тежкото положение, в което се намират превозвачите, които ще останат без свободни средства за обновяване на автопарка и в крайна сметка ще доведе до обратен ефект на поставените от директивата цели.
- Поради периферното разположение на нашата страна в ЕС българските автомобилни превозвачи ще са сред най-потърпевшите от въвеждането на новите тол такси, а ако бъдат въведени такива такси в България, българската икономика като цяло също ще бъде на загуба, което беше демонстрирано и в изследването на швейцарската консултантска компания ProgTrans.
Декларацията на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата /АЕБТРИ/, Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт /БАСАТ/ и Съюза на организациите в автомобилния транспорт /СОАТ/ е изпратена до премиера Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и министъра на транспорта Ивайло Московски.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg