EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

САЩ: Ръст на онлайн покупки по празниците

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

САЩ: Ръст на онлайн покупки по празниците

mail13:06 | 31.12.2019прегледи 656 коментарикоментари 0


Американските потребители осъществиха доста повече онлайн покупки през тазгодишния сезон на ваканционните пазарувания, показват данни на компанията Mastercard Inc., като електронните продажби нараснаха от 1-ви ноември до Коледа включително с 18,8% спрямо същия период на 2018 година.

В същото време общите предпразнични и празнични продажби в САЩ, изключвайки автомобилите, се повишиха с 3,4% спрямо година по-рано, като онлайн продажбите представляваха 14,6% от всичките продажби.

Сезонът за ваканционно пазаруване е решаващ период за търговците на дребно и може да представлява до 40% от годишните продажби в САЩ. Но тази година Денят на благодарността, с който традиционно започва периода за пазаруване, беше на 28-и ноември, или близо седмица по-късно от миналата година, когато се падна на 22-ри ноември, оставяйки по този начин търговците на дребно с шест дни по-малко, за да направят силен оборот между Деня на благодарността и Коледа.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп, чиято подкрепа в страната нарасна в последно време благодарение на силни икономически данни и въпреки неговия импийчмънт в Камарата на представителите, побърза да се похвали с предпразничните продажби на дребно.

"Празничните продажби през 2019 година нараснаха с 3,4% спрямо миналата година, най-силните данни в американската история. Поздравления Америка!", написа той в Туитър.

Компанията Mastercard обаче отбелязват, че през 2018-а година продажбите в сезона на ваканционното пазаруване нараснаха с 5,1% спрямо година по-рано, което означава, че твърдението на Тръмп за рекорден ръст през настоящата година не е вярно.

От Белият дом отказаха да коментират това очевидно несъответствие.

Силните данни все пак показват, че въпреки забавянето на глобалния растеж, потребителските разходи в САЩ се възползват от растежа на заплатите и от силния трудов пазар, отбелязват консултанти и анализаторите на търговията на дребно.

Сезонът на ваканционно пазаруване беше предизвикателен за търговците на дребно, след като електронният гигант Amazon разшири политиката си за безплатни връщания, включвайки продукти, които по-рано не са отговаряли на условията и предоставяйки на потребителите срок до януари да могат да върнат дори малки по размер покупки, осъществени пред неговата електронна платформа за търговия.

Националната федерация за търговия на дребно (NRF) прогнозира, че ваканционните продажбите на дребно в САЩ за последните два месеца на годината ще нараснат с между 3,8% и 4,2%. Това е над средно годишното увеличение от 3,7% през последните пет години.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg