EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

С какво изненада туризмът през 2010?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

С какво изненада туризмът през 2010?

mail15:00 | 19.11.2010прегледи 812 коментарикоментари 0


Световната икономическа криза даде своето отражение и върху туристическия бизнес. Свиването на приходите доведе до промяна на услугите и техните ценови диапазони, се казва в анализ на агенция Sun Spree Travel Partner. Предлагането и търсенето са в постоянна динамика, с която всяка туристическа агенция трябва да е в синхрон, за да отговори на изискванията на пазара. Иновативност, гъвкавост на услугите, проучване на предлагането са само част от необходимите качества, които се изискват от клиентите.
Намаляването на покупателната способност направи клиентите на туристически услуги по-взискателни, търсещи и адекватно оценяващи съотношението между цена и качество. През 2010 година на пазара се появиха нови тенденции и услуги:

Имплант офисите (implant office)
Това е начин на обслужване, при който служител на агенцията за корпоративно обслужване, извършва всички услуги (резервации за хотели, самолетни билети, трансфери и други съпътстващи дейности) за дадена компания срещу фиксирано заплащане. Този метод е ефективен, защото предлага комплексно и бързо решение на компании с голям обем от служебни командировки, оптимизира разходите и времевите ресурси.

Редуциране на международните бизнес пътувания
За периода 2009-2010 г. туристическите агенции отбелязаха намаляване на пътуванията в чужбина и заместването на международните срещи с конферентни разговори. Тези тенденция се оценява като положителна от страна на разходите, но като отрицателна от гледна точка на резултатите и междуличностните връзки. Много от големите мениджъри я отричат като ефективна, защото се губи мотивацията от лична връзка, разговорите стават все по-служебни и човешкият аспект на работата се губи.

Намаляване на разходите
Свиване на разходите за организация на фирмени събития, тийм билдинги, обучения, инсентив пътувания и др. – пряко следствие от световната икономическа и финансова криза. Докато останалата част от Европа излиза от тази тенденция, България все още е в нея. Ние регистрираме около 30% спад в приходите от организирането на такъв тип дейности.

Мотивационни програми
Все повече отдели по човешки ресурси в компаниите използват услугите на туристически фирми като партньор за различни мотивационни програми на служителите. Основният аргумент в полза на тези работодателски програми е, че всички служители, независимо какво е тяхното ниво в компанията, имат нужда от лична почивка, ваканция или просто уикенд на приятно място. Ролята на туроператора е да предложи специални оферти за служителите с договорена от работодателя отстъпка, частично или изцяло финансирани от работодателя.


За компанията
Sun Spree Travel Partner е основана през 1997 г. Основната дейност на компанията е управление на пътувания и обслужване на корпоративни клиенти. Тя е партньор и представител за България на глобалния лидер в областта на управлението на пътуванията International Travel Partnership (ITP) с централа в Уиндзор, Англия. Това налага и промяна в името на компанията – известната до 2009-та Sun Spree Holidays сега гордо носи името Sun Spree Travel Partner.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4163