EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Рязък ръст на тв реклама в бирения сектор

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рязък ръст на тв реклама в бирения сектор

mail11:00 | 06.03.2015прегледи 4117 коментарикоментари 0


Подобно на предходни години, секторите с най-големи рекламни бюджети през 2014 г. остават телекомуникациите, лекарствата и търговските вериги. Традиционно бързооборотните компании и мобилните оператори са най-големите рекламодатели в телевизия. Vivacom са намалили наполовина рекламния си бюджет заради бурната година, която преживяха. "Загорка" почти са удвоили инвестициите си в телевизия и вече са в челната петица на класацията. Рязък ръст на телевизионната реклама се наблюдава в целия бирен сектор (общите разходи на индустрията за тв реклама са се покачили от близо 37 млн. лв. през 2013 на почти 57 млн. лв. през 2014 г.). Така за пръв път от години и трите големи пивоварни компании в страната - "Каменица" АД, Zagorka Heinken и Carlsberg, са в топ 20 на рекламодателите за годината.

Въпреки високите рекламни инвестиции обаче биреният сектор в страната е отбелязал свиване. По данни на Съюза на пивоварите в България през изминалата година категорията бележи спад от 5% в реализирани обеми продажби. "Най-голям принос за спада на бирения пазар в България през 2014 г. имаха дъждовното и сравнително студеното лято и нестабилната социално-икономическа среда в страната", обяснява Радина Шкутова, маркетинг мениджър на Zagorka. "Спадът на бирения пазар нямаше как да се предвиди в началото на 2014 г., когато планирахме ръст на пазара и съответно ръст в инвестициите за реклама", добавя тя.

Тоест покачването на рекламните бюджети на бирените компании не може да бъде обяснено със Световното първенство по футбол, което по традиция оказва роля върху рекламните инвестиции на индустрията. А и не всички бирени брандове в страната са таргетирани към спортните фенове, което прави мондиала само частична причина за наблюдавания ръст.
Източник: capital.bg
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg