АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Русия търси инвеститори за авиокомпаниите си
Развитието на бизнеса на авиопревозите в Русия е една от основните теми на Международния авиофорум „Крилата на Русия” (9-10 октомври), съобщи радио Голос России. Това е най-голямата в страната ежегодна конференция по проблемите на развитието на въздушния транспорт. В нея участват известни компании като „Аерофлот”, „Еърбъс” и „Луфтханза”.
В момента в Русия компаниите превозват пътници на самолети руско и чуждестранно производство. При това те използват авиотехника на лизинг, но далеч не всички могат да изпълняват тези условия. Затова руското министерство на транспорта започна програма за субсидиране на лизингови плащания за самолети на регионалната авиация. Става дума за руски самолети или машини, сглобявани на територията на Русия. Несъмнено, тази мярка ще подкрепи авиопроизводителите и превозвачите, отбелязва ръководителят на портала AVIA.RU Роман Гусаров: „В Русия през последните 10 години се наблюдава достатъчно динамичен процес на обновяване на въздушния парк, в много руски компании днес този парк е един от най-младите в света. Но, от друга страна, обновяването на парка на самолетите от регионалната авиацията в Русия още не е започнало. Това са, примерно, още толкова машини”.
Неотдавна Русия влезе в Световната търговска организация и това означава, че руските авиопревозвачи ще се изправят пред нови предизвикателства. Тъй като в условията на глобална конкуренция влизаме с неукрепнали авиокомпании и със скъпи кредитни ресурси, отбелязва Роман Гусаров: „Единственият плюс е динамично растящият поток от пътници, един от тези, който се развиват с най-високи темпове в света. Руският пазар има потенциал минимум за удвояване през следващите 5 години. След няколко години ние ще имаме значително по-голям поток от пътници и по-силни, и по-привлекателни за международните инвеститори авиокомпании”.
Инвестиционно привлекателни компании в Русия има и сега. Това е първата четворка начело с лидера - компанията „Аерофлот”, отбелязва експертът Алексей Комаров: „Те са конкурентно способни и на руските, и на чуждестранните пазари. Но от гледна точка на инвестициите - това е „непозната земя” за чужденците, тъй като само „Аерофлот” и „ЮТеър” имат в структурата на капитала си акции, присъстващи на свободния пазар. При това руските авиокомпании имат ограничения за участието на чуждестранния капитал в тях. Той може да бъде не повече от 25% от собствеността на компаниите. И това не устройва инвеститорите”.
Но ситуацията постепенно ще се променя, смятат експертите. И перспективите за нейното развитие се обсъждат на конференцията „Крилата на Русия”.
Снимка: РИА Новости
Tweet |
|