EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Река Дунав и техниката, с която я поддържаме

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Река Дунав и техниката, с която я поддържаме

mail08:55 | 26.09.2022прегледи 617 коментарикоментари 0


Общият българо-румънски участък на река Дунав се отличава с множество наноси и често променящо се речно дъно, които предизвикват критични участъци без необходимите дълбочини. Това създава затруднения и ограничения за корабоплавателите, често с негативни финансови последствия за товародателите, спедиторите, корабособствениците и т.н. Благодарение на съ-финансирането по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. България вече разполага със собствена „драгажна флотилия" - пълно, съвременно оборудване за почистване и освобождаване на речното дъно от наслагвания и наносни затлачвания. Това ще позволи на Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ (ИАППД) да поддържа максимален капацитет за корабоплаване през цялата година. Оборудването включва:

 драга,

 тръби за транспортиране на наноси,

 понтон,

 несамоходен шалан и

 маневрен кораб.

Накратко разказано процесът на драгиране е следният: - драгата засмуква пулп (смес на вода и наноси) от речното дъно, - изпомпва го по плаващия тръбопровод до понтона, където драгажните маси се натоварват на шалана; - понтонът е несамоходен, т.е. няма двигател за собствено придвижване, а само дизел-генератор за обезпечаване работата на електрическите и хидравлични системи; - след драгирането на наносите, маневреният кораб издърпва шалана, както и останалите компоненти на оборудването. Сега, след като вече разполага с тази техника, ИАППД ще бъде в състояние да осигурява целогодишно и ефективно необходимите дълбочини в районите на корабоплаване в българския участък за поддържане от ркм 610 до ркм 375 на река Дунав съгласно Конвенция за режима на корабоплаване по река Дунав от 1949 г. и другите сключени международни споразумения.

По-подробно за проекта може да прочетете тук: https://www.eufunds.bg/bg/optti/node/... ОПТТИ 2014-2020 г. е насочена към развитието на основните видове транспорт – железопътен, пътен, воден, интермодален, както и на съвременните информационни системи за управление на трафика. Проектите по нея се финансират от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на Европейския съюз, както с национално съ-финансиране.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg