EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Пътни произшествия в ЕС: инфографика

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пътни произшествия в ЕС: инфографика

mail13:40 | 17.04.2019прегледи 608 коментарикоментари 0


Пътната безопасност в ЕС се подобрява, но България има много да наваксва. Открийте данни за смъртните случаи от произшествия на пътя по страни, възраст и пол.

Всяка година хиляди хора губят живота си или претърпяват тежки наранявания при инциденти по пътищата в ЕС. Новите технологии помагат част от случаите с фатален край да бъдат избегнати ‒ между 2001 и 2017 г. броят на загиналите в ЕС е намалял с 57,5%. Спадът на смъртните случаи на пътя обаче се забавя в последните години.

От общия брой на загиналите 46% са хората, които са пътували с автомобил. Други 46% от жертвите са били уязвими участници в движението ‒ пешеходци (21%), мотоциклетисти (14%), велосипедисти (8%) и водачи на мотопеди (3%).

През 2017 г. България е била сред страните с най-много жертви спрямо броя на населението с 96 смъртни случая на един милион души. С най-малко жертви спрямо броя на населението са били Швеция, Великобритания и Нидерландия.

Най-голям дял от хората загиват на селски пътища (55%), жертвите в градски райони са 37%, а 8% са загинали на магистрали. 

Почти 14% от загиналите са хора на възраст между 18 и 24 г., при положение че техният дял в общото население в ЕС е само 8%. Поради демографски причини броят на жертвите на възраст над 65 г. нараства от 22% през 2010 г. на 27% през 2017 г.

На пътя загиват много повече мъже (76% от жертвите), отколкото жени (24%). Децата на възраст под 15 години са 2% от общия брой на жертвите.

Смята се, че в около 95% от случаите пътните инциденти са резултат от човешка грешка. Надеждите са, че тези системи могат да спасят живота на 25 000 души и да помогнат за избягването на тежки наранявания на други 140 000 души до 2038 г.

Съгласно постигнатото предварително споразумение със Съвета всички нови превозни средства, които се продават на европейския пазар, ще трябва да разполагат с набор от технологии:

•    интелигентна система за регулиране на скоростта, която информира водача при превишаване на ограниченията за скоростта 
•    система за наблюдение на сънливостта и вниманието на водача
•    система за предупреждаване при разсейване на вниманието, която помага на водача да запази вниманието си върху пътната ситуация
•    авариен стоп-сигнал, който дава информация на водачите зад превозното средство при внезапно спиране
•    система за разпознаване на опасности при заден ход, която цели да избегне сблъсъци с хора и предмети при движение назад с помощта на камера или монитор
•    система за следене на налягането на гумите, която да сигнализира на водача при загуба на налягане
•    система, позволяваща инсталацията на по-късен етап на блокиращо устройство за предотвратяване на шофиране при употреба на алкохол
•    устройство за записване на данни от инциденти с цел регистрация на данни малко преди, по време на и след пътно произшествие


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg