АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Проекти за е-управление по ОПАК



Проектите за електронно управление по ОПАК, както и планираните процедури в тази сфера за 2012 г. бяха представени по време на 13-та "Балканска регионална конференция по електронно управление". В международния форум, който се проведе на 8-ми и 9-ти март в София, участваха представители на централната и местна власт и ИТ експерти от администрацията на България и региона. Към момента в областта на електронното управление по ОПАК са сключени 67 договора. От тях 48 договора са по процедура за въвеждане на електронни услуги в централни, областни и общински администрации.
"Имаме успешни проекти както в големите, така и в малките общини. Много добър пример в това отношение е Община Баните", каза Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК Моника Димитрова пред участниците в конференцията. Тя припомни, че в Индикативната годишна работна програма за 2012 г. са предвидени две процедури в тази сфера: процедура „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост", насочена към централните администрации с бюджет 7 млн. лв. и „Подобряване на обслужването от страна на органите на съдебната власт чрез развитие на информационните технологии", насочена към за Министерството на правосъдието и Висшия съдебен съвет - с бюджет от 3 млн. лева.
Моника Димитрова представи проектите на най-големите бенефициенти в сферата на електронното управление - Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и приходните администрации. Сред очакваните резултати от тези проекти са актуализация на нормативна уредба в областта на електронните услуги, свързване на ключови базови регистри в администрациите и въвеждането на около 100 електронни услуги в администрацията. Целта на проектите, изпълнявани от НАП и Агенция „Митници", е понижаване на административното бреме за гражданите и бизнеса и ускоряване на процесите при издаването на разрешителни.
Tweet |
|