EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Продават се повече бензинови коли

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Продават се повече бензинови коли

mail09:32 | 25.04.2018прегледи 1838 коментарикоментари 0


Две нови за пазара на автомобили в ЕС тенденции се забелязват през миналата година - продажбите на повече бензинови коли, отколкото дизелови, което се случва за пръв път от 2009 г., и повишаване на средното ниво на вредните емисии, които те отделят. Това сочат данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) през 2017 г. Според тях, закупените нови автомобили в страните от ЕС са отделяли средно 118.5 грама на километър въглероден диоксид, което е с 0.4% повече от 2016 г.

Нарастване на емисиите се отчита за пръв път от 2010 г., когато се въвежда наблюденията по този показател. В общо 17 от 23 страни - членки на ЕС, се забелязва повишаване на отделяния от купените нови коли въглероден диоксид, като сред тях са и петте големи пазара - Великобритания (+0.8%), Франция (+0.6%), Испания (+0.5%) и Германия (+0.1%). В Холандия повишението е 2.27%, а в Полша 1.43%.

Повишаването на отделяните емисии въглероден диоксид е свързано с повишаването на търсенето на бензинови коли, които по принцип харчат повече от дизеловите и изхвърлят по-големи количества от вредната субстанция. По данни на АСЕА търсенето на дизелови автомобили е спаднало с над 5% и сега те формират 44.8% от покупките при 49.4% година по-рано. На колите с бензинов двигател се падат 49.4% от сделките.

Отстъплението от дизеловите автомобили се обяснява със скандалите около манипулираните данни за разхода и емисиите и планираните забрани за допускане на коли с такива мотори в централните части на различни градове в Европа.

Генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт посочва и друга причина за повишаването на отделяните вредни емисии - слабото проникване на пазарите на автомобили, използващи алтернативни горива. Според него тези два фактора ще направят трудно постигането на набелязаните цели за нива на въглеродния диоксид, които трябва да се покрият през 2020 и 2030 г.

Наблюденията на АСЕА сочат, че ръстът в търсенето на електромобили не следва темпа на нарастване на търсенето на нови коли. През миналата година сделките скочиха с 3.4%, докато делът на електромобилите нарасна само с 0.4% до 1.5%.

Според Йонаерт потребителите все още не приемат електромобилите поради няколко основни причини - слабо развитата зарядна инфраструктура, високата цена на колите на ток и ограниченият запас от пробег с едно зареждане.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg