EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Прогноза:БДЖ след 2-3 години ще е друга

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Прогноза:БДЖ след 2-3 години ще е друга

mail16:05 | 31.03.2016прегледи 1408 коментарикоментари 0


В  края на 2009 година общите задължения на БДЖ холдинг  бяха 850 милиона лв., към днешна дата общите задължения са 470 милиона лв., тоест 45% по-малко, това коментира пред медии Владимир Владимиров, изпълнителен директор. В същото време задълженията само към кредитните институции в края на 2009-а година бяха 573 милиона лв., а към днешна дата вече са 255 милиона лв., или 55% от задълженията към банките вече са погасени. Това, на което се надяваме ние, е, че през 2016 година фазата на оздравяване на БДЖ при определени обстоятелства може и да приключи, за да може от 2017 година да се говори вече само за градеж.

По повод информацията, че кредиторите се опитват да продадат сградата на транспортна полиция, която се намира в близост до столичната Централна гара, Владимиров заяви за БНР : През последните 5 години винаги е имало опити за запори на сметките, имало е дебати с кредитори. Правителството и парламента са взели отношение по този въпрос, защото в закона за бюджета е казано, че ако се случи концесия на летището, до края на годината в БДЖ би трябвало да постъпят такива пари, които да позволяват погасяването на задълженията на БДЖ като цяло. Тоест не само са намалени към днешна дата, но вече има и визия как ще се процедира до окончателното им намаляване. Тоест до края на годината при едно добро стечение на обстоятелствата, то вероятно този проблем ще отпадне. Надявам се това да стане до края на 2016 г.

Спиране на влакове, увеличаване на цената на билета, съкращаване на хора - всички тези мерки ги преживяхме през последните години и бяха неизбежни стъпки към реформите. Надявам се, че от тук нататък тези тежки мерки няма повече да бъдат предприемани. Ако се реши въпросът със задълженията, следващата стъпка е развитие – инвестиция в железниците, нови мотрисни влакове, по-добри условия за пътуване и по-доволни клиенти, каза още Владимиров. 

Според него рамките на следващите 2-3 години БДЖ трябва да изглежда по друг начин:

В момента се подготвя билетоиздаваща система, която да позволи ползване на електронен билет за пътнически превози. Тече и проект за цялостно почистване на всички влакове, който ще приключи до края на летния сезон.

Има план, който предвижда, продажбата на голямо количество излишни товарни влакове, практически всички вагони с холдинга, които са оставени, те са няколко 1000. Както така и сгради, които не се ползват от администрацията.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg