АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителското доверие +2,6 пункта



През април 2015 г. общият показател на доверие на потребителите
се покачва с 2,6 пункта спрямо равнището си от януари, като
при населението в градовете увеличението е 1,8 пункта, а при
населението в селата - 3,9 пункта, съобщи Националният
статистически институт.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа
ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и
очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко
песимистични спрямо предходната анкета, в резултат на което
балансовите показатели се увеличават съответно с 5,4 и 3,8
пункта. По-малко негативни в сравнение с януари са и оценките и
очакванията им относно промените във финансовото състояние на
техните домакинства.
Оценките за изменението на потребителските цени през последните
дванадесет месеца са по-неблагоприятни в сравнение с мненията,
изразени три месеца по-рано (повишение на балансовия показател
с 2 пункта). Същевременно обаче инфлационните очаквания за
следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите
дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените
мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с
4,1 пункта.
През април по-голямата част от потребителите оценяват
икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за
спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в
сравнение с предходното наблюдение. Последната анкета обаче
регистрира по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите
по отношение на извършването на разходи за "подобрения на дома"
през следващите дванадесет месеца.
Tweet |
|