EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Полша: Силно търсене на луксозни стоки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Полша: Силно търсене на луксозни стоки

mail11:00 | 12.07.2011прегледи 502 коментарикоментари 0


Станислава Мисала, собственичка на магазин за парфюми, по-рано заключвала най-скъпите шишенца в античен шкаф, отварян само за избрани клиенти сред най-богатите от полския елит. Сега обаче тези парфюми са на витрината на магазина, тъй като бързият икономически растеж на страната води до голямо търсене на луксозни стоки, съобщи DPA. "Това е реакция на годините, когато всичко тук беше толкова тъжно и сиво", отбелязва Мисала за годините на комунизма. "А и защо да нямаме страхотни парфюми? Поляците работят за това и го заслужават", подчертава тя. БВП на Полша нарасна с 4,4% през първото тримесечие на тази година, а Световната банка прогнозира стабилен растеж за идните две години. Страната успя и да избегне рецесията, която през 2009 г. разтърси по-голямата част от Европейския съюз. Силната икономика създаде по-голяма средна класа, която вече може да си позволи луксозни стоки и познава луксозните марки от пътуванията си в чужбина. Миналата година за стоки от луксозни марки поляците са похарчили около 30 млрд. злоти ($10,86 млрд.). Пазарът на луксозни стоки в Полша през идните няколко години може да нарасне с 50%, прогнозира през 2010 г. доклад на одиторската компания KPMG, определящ страната като един от "най-обещаващите" пазари на луксозни стоки в Европа. Желязната завеса отделяше Полша от Запада десетилетия наред, през които като луксозна стока бяха определяни дънките Levis. След падането на комунизма през 1989 г. поляците развиха по-силно усещане за марки и жажда за луксозните стоки, които виждат при честите си посещения до Западна Европа. След разширяването на Европейския съюз през 2004 г. хиляди полски граждани отидоха да работят във Великобритания и се върнаха в родината си със засилен интерес към марковите продукти. "Преди 20 години полските граждани бяха напълно "отрязани" от нови неща, така че сега са гладни за нови продукти и нови идеи. Младите хора отиват във Великобритания в търсене на работа и се връщат с нов светоглед и нови идеи за нещата, които можете да купите там и тук", отбелязва независим финансов анализатор. Компаниите за луксозни стоки имат по-голямо желание да отварят магазини във Варшава, отколкото в Лондон или Ню Йорк, тъй като искат да популяризират името си на нов пазар, на който се очаква растеж, допълва той.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg