EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Подробности за катастрофата на "МИГ- 29"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Подробности за катастрофата на "МИГ- 29"

mail15:55 | 27.04.2012прегледи 1380 коментарикоментари 0


„Нови самолети МИГ-29 няма да купуваме”, каза днес в парламента военният министър Аню Ангелов. До края на годината министърът ще представи на МС плановете за закупуване на многоцелеви изтребители, но те няма да са руски. Всички МИГ-29 са преминали капиталов ремонт през 2007 година и те имат гаранция до 2029 г. Ето какво каза още министър Ангелов по време на парламентарен контрол.
 „На 26.04.2012 г. в 10.35 ч. при излитане за изпълнение на тактически прехват със самолет МиГ-29УБ, рег.номер 11, възниква пожар.  Екипажът - пилот майор Илия Дойчинов и втори пилот щурман капитан Петър Методиев, извежда самолета в безопасна посока и на височина около 200 м. катапултира на разстояние 1.5 километра източно от с. Голям Чардак.
Благодарение на бързите, точни и професионални действия на екипажа, както и на групите за ръководство и осигуряване на полетите, при инцидента са избегнати човешки жертви и не са причинени щети на сгради, инфраструктура и друго имущество.
Наземната група за търсене и спасяване, заедно с вертолет за търсене и спасяване, са достигнали района на аварията в най-кратки срокове. Пилотите са евакуирани своевременно и са изпратени за медицински прегледи и изследвания във Военна болница – Пловдив.
Екипите за противопожарна защита от авиобаза Граф Игнатиево са пристигнали на мястото на аварията и са потушили горящия самолет без да се допусне разрастване на пожар.
Районът в момента е отцепен от Военна полиция за осигуряване работата на назначената от мен Комисия за разследване на причините и обстоятелствата за аварията. След като бъдат изяснени те, заедно с тях се провежда и следствие от Военна прокуратура, вие ще бъдете информирани.
Няколко думи за екипажа:
Майор Илия Ангелов Дойчинов е командир на Първа изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза Граф Игнатиево, с класна квалификация „Военен пилот – първи клас”. Летец-пилот и инструктор на самолет МиГ-29, подготвен за бойни действия във всякакви условия. Завършил е Военно-въздушното училище в Долна Митрополия през 1994 година. Има общ нальот над 850 часа и налетени 27 часа за 2012 г. до сега.

Като участник в българо-американското учение е изпълнил четири полета за тактически прехват.
Капитан Петър Валериев Методиев е командир на Първо изтребително авиационно звено, военен пилот – трети клас, Завършил е Военно-въздушното училище в Долна Митрополия през 1999 година. Има общ нальот над 300 часа.  В конкретната задача капитан Методиев е изпълнявал задълженията на щурман-пилот.
И двамата пилоти са с гръбначни травми, засягащи 6-ти шиен прешлен, 8-ми гръден прешлен и първи ломбален прешлен. Това са характерни травми при катапултиране. Няма засягане на гръбначния мозък на нито един от пилотите.  Снощи двамата пилоти са транспортирани от Военна болница – Пловдив във ВМА – София за пълни изследвания. Състоянието и прогнозата и за двамата пилоти е добра и не се очакват трайни увреждания.

Данни за самолета МиГ-29:
Изтребител МиГ-29 е лек фронтови изтребител. Всички самолетите МиГ-29 са приети на въоръжение в българските ВВС през 1989 година – четири в двуместен вариант и дванадесет в едноместен вариант.
За 23 години летателна експлоатация в българските ВВС е загубен само един самолет от този тип - през 1994 г., загива командирът на авиобаза Равнец полковник Даев по причина грешка в техниката на пилотиране.
Самият самолет с рег. номер 11 е произведен на 23.02.1989 г. и е в експлоатация в България от 24.03.1989 г., като има налетени общо 757ч.56мин. През 2007г. на самолета, както и на всички останали 15 самолета, са извършени капитално-възстановителни ремонти. След което конкретният самолет е налетял 277 ч. и 13 мин. На всеки 200 ч. нальот на него му е извършван периодичен преглед и обслужване от инженерно-техническия състав в базата. Всички задължителни мероприятия по техническата поддръжка на самолета са проведени съгласно регламентиращите документи.  За изпълнението на задачата му на 26.04.2012 г. на самолета е направена предполетна подготовка, по време на която не са констатирани неизправности.
Последният полет на самолет МиГ-29 преди аварията е на 25.04.2012г., на който е летял и командирът на ВВС генерал-майор Константин Попов"


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg