EUR 1.9558
USD 1.6804
CHF 2.0831
GBP 2.2600
CNY 2.3410
you tube
mobile version

Подобрение на британското потребителко доверие

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Подобрение на британското потребителко доверие

mail10:02 | 25.08.2025прегледи 87 коментарикоментари 0


Потребителското доверие във Великобритания се покачи през август до най-високата си точка от началото на годината. Според най-новото проучване на института GfK основен тласък за увеличаване на доверието сред британските потребители е оказало последното понижение на основната лихва на централната банка, предаде ДПА.

Индексът на потребителското доверие на GfK този месец расте с 2 пункта до 17 пункта.

В началото на август Bank of England намали лихвата с четвърт процентен пункт от 4,25 на сто на 4 на сто, което направи по-достъпно кредитирането.

Очакванията на потребителите във Великобритания за личните им финанси през следващите 12 месеца се повишиха с 3 пункта до минус 4 пункта, а оценката за изминалата година също нарасна – също с 3 пункта до плюс 5 пункта, сочат данните от проучването.

Въпреки тези подобрения, оценката за общото икономическо състояние на страната остава мрачна, въпреки че отбелязва увеличение с 2 пункта до минус 42 пункта, тя е със 7 пункта под нивото си година по-рано.

Очакванията за идните 12 месеца сега също са по-песимистични, отколкото през август 2024 г.

В същото време индексът, отразяващ нагласите на потребителите към големи покупки, се покачи до минус 13 пункта.

"Подобрението при (оценката на) личните финанси е добре дошло и вероятно е резултат от решението на централната банка за понижаване на лихвата", коментира Нийл Белами, директор "Потребителски анализи" в GfK. Но има много облаци на хоризонта, казва той и добавя: "инфлацията е на най-високо ниво от януари 2024 г., безработицата расте, а предстоящият есенен бюджет поражда спекулации за увеличения на данъците".

Въпреки че отбелязвай най-добрия резултат за годината, индексът на потребителското доверие на GfK остава в "тесен диапазон" и липсва усещане за по-траен оптимизъм. "Британските потребители все още са в режим на изчакване и всяка изненада може да доведе до рязка промяна в нагласите", подчерта Белами./снимка: Архив


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg