EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

"По-зелени" камиони

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

"По-зелени" камиони

mail17:45 | 03.10.2012прегледи 615 коментарикоментари 0


Производителите на камиони, принудени да търсят иновации заради втвърдяването на екологичните изисквания и високите цени на горивата, се опитват да разработват автомобили, които все повече щадят природата, променяйки външния дизайн и използвайки по-малко замърсяващи двигатели, информира AFP. Новата норма против вредни емисии, наречена Евро 6, принуждава автомобилостроителите да предлагат по-чисти двигатели. Регламентацията, която ще влезе в сила за новите камиони и автобуси в Европа през януари 2014 г., предвижда да бъдат намалени два пъти емисиите от частици и силно да бъдат понижени (с 80%) изхвърляните азотни оксиди. Съобразяването на превозните средства с тези норми изисква огромни инвестиции за производителите, които представиха новите си двигатели на международното автомобилно изложение (IAA) в Хановер, специализирано за леки коли за търговски цели, тежкотоварни камиони и автобуси. Аеродинамичната форма също се е превърнала в неизбежен аргумент за продажбите. "Близо 40% от общата енергия, необходима за поддържане на постоянна скорост от 85 км/час от 40-тонен камион по равен път се губи само от съпротивлението на въздуха", обяснява баварският конструктор МАН (MAN) от групата Фолксваген (Volkswagen), автор на проучване за тежкотоварен камион Концепт Ес (Concept S). Съпротивлението на въздуха обаче води до повишен разход на гориво и е второто разходно перо на превозвачите, които настояват да бъдат намерени начини да се намалят разноските им. Най-големият световен производител, германският Даймлер (Daimler), представи на изложението в Хановер полуремарке Мерцедес-Бенц аеродайнамикс (Mercedes-Benz Aerodynamics), способно да постигне икономии от 2000 литра дизелово гориво и близо 3000 евро годишно, намалявайки с 5 тона емисиите си от въглероден диоксид. Рено тръкс (Renault Trucks) от шведската група Волво (Volvo) показа проучване за голям тежкотоварен камион "насочен изцяло към икономията на гориво". Предната част на радиатора му е от леки карбонени и алуминиеви фибри, огледалата за обратно виждане са намалени до минимум, а стъпалата за качване и колелата са покрити за по-лесно преминаване на въздушните потоци. Всичко това, заедно с ъгъла на наклона на предното стъкло, осигурява минимален разход на гориво. Освен дизайна технически подобрения като роботизирани скоростни кутии и системи за автоматично спиране на двигателя допринасят също за икономията на гориво. Производителите се насочват и към изцяло електрически модели при леките търговски автомобили до 3,5 тона, подчертава германската федерация на автомобилостроителите. Клиентите обаче рядко са частни лица и пазарът остава ограничен. Федерацията не изключва възможността да се появят хибридни двигатели в транспорта на далечни разстояния.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg