EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

"Пени" – най-после като дискаунтър

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

"Пени" – най-после като дискаунтър

mail16:30 | 18.07.2011прегледи 725 коментарикоментари 0


Сп.Регал
Ясно е, че българските потребители са силно ценово ориентирани, но в условия на криза и поскъпване на храни това не важи само за тях. Все пак има неща, с които предпочитаме да не правим компромиси и затова от този брой коригираме понятията за някои от продуктите.

В категорията сирене и кисело мляко вече следим само продуктите без растителни мазнини. И бездруго продуктите, които съдържат такива, нямат право да носят съответните имена според действащите наредби. За сметка на това започваме да следим кафето в разфасовки от 100 г, а не от 200 г, както беше досега. Хлябът също вече ще може да е от 650 г.

Този месец средната обща сметка е 29.52 лв., но заради промените в методиката няма да я сравняваме с тази от миналия месец, за да избегнем изкривяването. Същото се отнася и за сумите по магазини през март спрямо февруари.
Цената на захарта продължава да расте. През март тя струва 2.03 лв. средно за деветте вериги, които следим, което е с 15% над стойността за февруари. Поскъпването е масово – в осем от деветте вериги, като само "Пикадили" са запазили цената непроменена. Интересно е, че се оформят две основни групи – в едната цената на килограм захар е 1.99 лв. , а в другата – 2.09 лв. Има един магазин, където тя е 2.10 лв. и един с 1.95 лв., но данните не оставят съмнение, че при този продукт веригите се равняват една по друга в момента. Подобно нещо наблюдавахме скоро при олиото, като там картината и сега е много подобна.
Яйцата са с 12% по-евтини от предходния месец, като понижение отчитаме в пет магазина, а повишение – само в един. Прясното мляко също е по-евтино (с 13%), но промяната там е само в четири вериги, а освен тях има една, в която поскъпва.

Този месец отчитаме интересни движения при нехранителните продукти. В "Пени" всички седем продукта са по-евтини спрямо февруари. Сумарно това понижава сумата за нехранителни стоки там с 2.87 лв., което се равнява на значителните 30%. При това не става дума за промоции.
На другия полюс са "Т-маркет" и "Билла". При първата верига поскъпват всички нехранителни стоки без универсалния препарат, което води до общо 1.62 лв. спрямо миналия месец. При "Билла" са поскъпнали пет от нехранителните стоки, но пък с общо 2.29 лв.
Най-евтин за пореден месец е "Карфур", където двадесетте продукта са стрували общо 25.83 лв. Това е с 12.5% под средната обща сметка. Този път (за първи път) "Пени" е вторият най-евтин магазин, като сметката там е 26.43 лв. Това е с повече от 1 лв. разлика в сравнение с "Кауфланд", с 27.61 лв.
Най-скъпо е в "Билла" – 35.30 лв., което е почти 20% над общата средна сметка. Това е значителна разлика с "Пикадили", където сумата е 32.50 лв. Между 30 и 31 лв. са сумите и в CBA и "Фантастико".

Най-много промоции има в "Т-маркет" и "Фантастико" – по шест във всеки. Във "Фантастико" обаче четири от промоциите са били на продукти, които са и от собствената марка на веригата. Като цяло там собствените марки са най-много сред продуктите по списъка ни – общо 11 от двадесетте. Следва "Лидл" с девет продукта от собствена марка, като седем от тях са нехранителни – на практика всички нехранителни стоки, които следим. Разгледано по продукти, универсалният препарат е бил от собствена марка в шест от деветте вериги, а сапунът – в пет.

 


 


Тагове: стоки, цени
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg