EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пазарът на слънчеви очила у нас = 5,7 млн. евро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пазарът на слънчеви очила у нас = 5,7 млн. евро

mail18:45 | 15.05.2017прегледи 1141 коментарикоментари 0


За първи път в България на изложение в София бе представенa селекция от италиански производители на очила. Седемнадесет италиански фирми участвуваха в инициативата и показаха широка гама свои продукти, подредени във витрини, в Бална зала на хотел Radisson Blu в София. Изложението представи  детски очила, слънчеви и диоптрични очила за възрастни, спортни очила във всякакви цветове от разнообразни иновативни материали.

Главен организатор на изложението е ИЧЕ – Агенция София,  правителствена организация за подпомагане, развиване и насърчаване на икономическите и търговски отношения на италианските предприятия в чужбина, в сътрудничество с асоциация ANFAO. Събитието се провежда в рамките на XIV-то издание на Италиански Фестивал в България. Целта да се промотират едни от най-изключителните продукти „Made in Italy“, каквито са очилата. Световни лидери в областта на оптиката и по-малки по размер фирми се срещнаха с български вносители, дистрибутори, големи търговски вериги, търговски представители и специалисти в сферата на оптиката и офталмологията. Представените фирми бяха: Atmosphera, Cidi, De Rigo Vision, Di Esse, Have a Dream, Italia Independent, Lara D, Lio’, MA.RO Group, Martini Occhiali, Nico, Opticaldesign, 4 Planets, Stefanardi, TF Occhiali, Trevi-Coliseum, Vecchia Occhialeria Italia. 

Производството на очила е област от изключително значение в цялостната концепция на „Мade in Italy“. Признато в цял свят, съчетаващо традиция, оригиналност, професионализъм и непрекъснато  новаторство.  Още през далечната 1285 във Венеция съществува работилница за производство на очила. Индустриалното производство започва в края на XIX век в гр. Белуно. Първите очила са произведени от кожа, дърво, а по-късно се преминава към използването на метал. 

Днес Италия е абсолютен лидер в световен мащаб. Италианските очила са около 27% от световното производство на очила (рамки за диоптрични очила, слънчеви очила, офталмологични лещи) и общата им стойност се равнява на 3.697 милиона евро през 2016, с растеж от 3,7% спрямо 2015. При слънчевите очила делът на италианските очила е 40%, а в сектора на луксозните очила делът на италианското производство е 70%. Италианските фирми производителки изнасят над 85% от своята продукция. Италия е на второ място по износ в света след Китай, с пазарен дял от 22% (слънчеви очила 30,5% - рамки 20,5%), а е на първо място по отношение на висок клас продукти, с дял от 70%.

През 2016 италианският износ нараства с 3,6% и възлиза на почти 3,6 милиарда евро. Около 870 са фирмите производителки на очила в Италия (с над 17.000 работещи в сектора), концентрирани в две области: 50% от фирмите в сектора са позиционирани в област Венето, в производствената зона на гр. Белуно, където се произвежда цялата гама продукти – от рамки до стъкла, от аксесоари до сервизно обслужване на производството и 25% се произвеждат в област Ломбардия, в зоната на гр. Варезе. Днес всички големи модни и луксозни марки се доверяват на италианските производители на очила заради изключителното им качество, уникален стил и авангарден дизайн.

Италианските марки очила са високо ценени в България и българските потребители познават престижа и високото качество на италианските очила. Въпреки че България не е много голям пазар, има данни за добра динамика и потенциал за растеж в сектора. Италия е на първо място сред доставчиците за България на слънчеви очила и рамки и е безспорен лидер с пазарен дял респективно от 62% и 50%. За периода 2013-2016 продажбите на италианските производители и на двата продукта са удвоени. Продажбите на слънчеви очила през 2016 нарастват с 26% и достигат стойности от 5,7 милиона евро.  През  2016 Италия заема второ място в износа на диоптрични очила, като изпреварва Германия  с дял от 10,3%.

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg