EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Очакванията на хората към брандовете

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Очакванията на хората към брандовете

mail07:04 | 08.04.2020прегледи 9043 коментарикоментари 0


Всеки трети е препоръчал на познати да се откажат от продукт или услуга на бранд, който не реагира подходящо в условията на пандемията от COVID-19. Това показват резултатите от извънредно издание на глобалното проучване на доверието Edelman Trust Barometer, проведено в края на март 2020 г. в 12 държави. Над 70% от потребителите са категорични, че компании, които в момента поставят печалбите пред хората, ще загубят тяхното доверие завинаги. В същото време 37% са започнали да използват нови марки, привлечени от начина им на действие при разпространението на вируса.

„Светът е в криза, която засегна всички нас и промени драстично живота ни. От това как брандовете реагират в тази ситуация зависи дали ще засилят или ще загубят връзката си с потребителите. Проучването показва, че очакванията към тях са изключително високи. От една страна, те следва да са отговорни работодатели и източник на стабилност в икономиката като защитят здравето и доходите на своите служители и доставчици. От друга страна, брандовете трябва да използват своите ресурси и креативност, за да носят положителна промяна за клиентите си и обществото като цяло. В момента от тях се очаква да поставят фокус върху решаването на проблемите, които хората срещат днес, а не върху продажбите. В комуникациите си следва да изразяват съпричастност и да предоставят факти, като едновременно информират и внасят спокойствие“, коментира Илияна Александрова, управител на ПР агенция AMI Communications, която е представител на Edelman за България.

Повече от половината потребители в момента не обръщат внимание на нови продукти, освен ако те не им помагат да се справят с предизвикателствата, свързани с пандемията. Близо 90% смятат, че брандовете трябва да се преориентират към предложения, които помагат в настоящата ситуация. Широко разпространено е мнението, че е подходящо да предлагат стоки и услуги безплатно или на по-ниски цени на здравни работници, хора от рисковите групи и тези, чиято работа е била засегната от кризата. От брандовете се очаква също да помогнат на потребителите да останат свързани. Според 84% те могат да използват каналите си в социалните медии, за да създават усещане за общност.

В момента хората искат да получават решения на своите проблеми и полезна информация. Важно за тях е да знаят как компаниите защитават своите служители и клиенти, има ли промени в оперативната им дейност и как могат да стигнат до техните стоки и услуги. Според повечето анкетирани (86%) е уместно брандовете да говорят за продукти по начин, който показва, че отчитат кризата и отражението й върху живота на всеки. Близо 60% смятат, че те трябва да се въздържат от реклами с хумористичен или несериозен тон, а 42% препоръчват да се избягват реклами, със сцени, които несъответстват на днешната реалност като напр. големи групи хора, които ползват даден продукт и се забавляват.


За проучването

Edelman Trust Barometer е глобално проучване на доверието, което се провежда от изследователската компания Edelman Intelligence. Извънредното издание, посветено на COVID-19 и брандовете е направено в периода 23-26 Март 2020 г. сред 12 000 респонденти от Бразилия, Великобритания, Германия, Индия, Италия, Канада, Китай, Съединените щати, Франция, ЮАР, Южна Корея и Япония.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 906