EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Отсечката Ябланица-Боаза +видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Отсечката Ябланица-Боаза +видео

mail09:50 | 13.10.2019прегледи 1992 коментарикоментари 0


В петък официалното бе открит новият 9,3 км участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Изграждането на трасето стартира в края на март м. г. и завърши близо 6 месеца предсрочно.

​ „Като дойдох за първи път тук, беше ливада и планина. После - изядоха скалата, камък след камък и за година и половина, шест месеца по-рано, това вече е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват“. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов при официалното откриване.Инвестицията е за 66 млн. лв. с ДДС като средствата са от държавния бюджет.

Цялостното доизграждане на „Хемус“ е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи“, посочи още министър-председателят Бойко Борисов при огледа на новия участък между Ябланица и Боаза. Премиерът отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.

„Ние не купуваме само Ф-16 и не вдигаме само заплатите на отбраната, а едновременно строим и проектираме, благодарение на правителството и на коалиционните партньори. Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата“, изтъкна министър-председателят Бойко Борисов.

Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип, информира премиера Борисов министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.

На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg