EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Осем успешни семейни компании у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Осем успешни семейни компании у нас

mail07:11 | 30.01.2018прегледи 12212 коментарикоментари 0


Консултантската компания EY Bulgaria в партньорство със Сдружението на фамилния бизнес в България издаде първата по рода си Книга на фамилния бизнес в България. Книгата обединява историите на осем от най-успешните фамилни бизнеси в България.

Компаниите, включени в Книгата на фамилния бизнес в България идват от различни индустрии, те са иноватори и, много често, пазарни лидери. Всички те са преминали през редица предизвикателства, от които са извлекли своите уроци. Книгата на фамилния бизнес в България e годишно издание, което се издава с цел да покаже добрите примери на устойчиви фамилни бизнеси в България и да повиши осведомеността по отношение на възприятието за фамилен бизнес.

Как бяха подбрани компаниите?

Всеки един от фамилните бизнеси, които попадат в книгата отговарят на съвкупност от критерии:

  • Семейството е доминиращ собственик на бизнеса и е отговорно за стратегията за развитие на бизнеса;
  • Семейството притежава поне 50% от акциите и правата на глас като физическо лице или група лица, принадлежащи към едно и също семейство;
  • Семейството има династична воля, което означава, че то има намерение да предаде бизнеса на следващото поколение;
  • Бизнесът или седалището на бизнеса се намира в България;
  • Бизнесът показва значителен растеж във времето.

За компаниите в книгата:

Атаро Клима

Основана през 1990 г. като фирма за търговия и монтаж на климатични системи, днес Атаро Клима е лидер в изграждането на обекти в областта на отоплението, вентилацията и климатизацията. Дейността й обхваща проектиране, производство на елементи  и цялостно изграждане на ОВК инсталации, гаранционно и извънгаранционно обслужване. Най-големите обекти на „Атаро Клима“ у нас са мол Парадайз и Ринг мол в София, зала Арена Армеец, а в чужбина – хотел Cafe Royal в Лондон, Art’Otel в Амстердам, Lutetia в Париж. В управлението на фамилната компания са ангажирани и първото и второто поколение в семейството, а във фирмата работят 650 човека.

http://ataro.bg/

„Веломания“

„Веломания“ е фирма за производство на велосипеди, части, аксесоари и екипировка за колоездене, внос и дистрибуция на световноизвестни марки в сферата на колоезденето. Развива собствени марки велосипеди DRAG и велоаксесоари COX, както и собствена мрежа от магазини DRAG Zone за всичко, свързано с велосипеди. Вече четвърта година българският бранд DRAG e генерален спонсор на Купата на Франция по колоездене. „Веломания“ е и официален доставчик на Европейската конфедерация по колоездене. Първо поколение в бизнеса, зает 110 души.

 

Винарска изба „Вила Мелник“ е семейна винарна, производител на вина от местни и чуждестранни сортове с подчертано Мелнишки характер. Разполага с 300 декара собствени лозя край град Мелник и модерна винарна с капацитет 200 000 бутилки годишно. До миналата година реализират 7-8% от продукцията си на външния пазар. В Европа продават в Англия, Германия, Швейцария, Франция. Най-далечните им пазари са Бразилия, Тайван и Китай. Във винарната са ангажирани както първото, така и второто поколение на семейството, а постоянно заетите са около 20 души.

 

Продуцентска къща „Глобал груп“ се занимава с продуциранe на телевизионни формати и филми, реализация на рекламни и музикални видеоклипове. WEB сайтове и електронен магазин. „Глобал груп“ се свързва главно с успешните телевизионни формати „Сладко отмъщение“, „Море от любов“, „Господари на ефира“, „Х фактор“, „Като две капки вода“, със сериали като „Морска сол“ и „Седем часа разлика“. Един от лидерите на пазара на телевизионни продукции в България, днес „Глобал груп“ отправя смел поглед към глобалните пазари. В компанията са заети между 1500 и 200 души персонал.

 

„Медицинска техника инженеринг“ (МТИ) от 26 години са познати като един от водещите доставчици на пазара на медицински и лабораторни изделия – решения, апаратура, оборудване и консумативи за нуждите на лечебните заведения в страната. Екипът на компанията е отдаден на мисията за създаване на истинска полезност и добавена стойност към услугата на дистрибутор на медицинско оборудване и консумативи. В компанията работят първо и второ поколение в бизнеса, ангажирани са 75 души персонал.

 

Мандра „Пършевица“ - основната дейност на Мандра „Пършевица“ е животновъдство и производство на млечни продукти – прясно и кисело мляко, сирене и кашкавал под марката „Пършевица“. Един от малкото бизнеси с напълно затворен биоцикъл фураж-животни-мляко-млечни произведения от един единствен производител. В компанията са заети 220 души персонал, първо поколение в бизнеса.

„Розаимпекс“ ООД стартира дейността си през 1991 година като първата частна компания в България производител на бяла козметика и продукти за коса.  82% от козметиката на „Розаимпекс“ се радва на добър прием на външния пазар. Продуктите на фирмата достигат до повече от 30 пазара по света. В работата са ангажирани първото и второто поколение в бизнеса и още 230 души.

 

"Тандем В “ ЕООД е производител на висококачествени месни продукти и деликатеси - филе, колбаси, сушени деликатеси, шунка, кренвирши, бекон и др. От създаването си през 1993 г. досега марката „Тандем“ се ползва с високото доверие както на потребителите, така и на останалите компании в бранша. В управлението на фамилната компания са ангажирани и първото и второто поколение. В компанията работят 170 души персонал.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4254