EUR 1.9558
USD 1.6668
CHF 2.0934
GBP 2.2414
CNY 2.3412
you tube
mobile version

Онлайн пазарът в България е стабилен

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Онлайн пазарът в България е стабилен

mail17:15 | 03.10.2025прегледи 186 коментарикоментари 0


Според данните от изследване на агенция Market Links, представено на  конференцията eCommerce Annual Summit, организирана от сп.Enterprise, онлайн пазарът в България е стабилен и няма особена динамика. Общо 78% от участниците в проучването планират покупки по ливост, която се вижда и в бюджетите – очакваният спад на претегления бюджет за пазаруването по време на Черния петък е 20% до 918 лева от 1152 лева година по-рано, каза управителят на агенцията Добромир Живков.

Хората се насочват към най-необходимите им продукти и категории, асе отлагат покупките в категории, които  изискват повече финансови средства за инвестиция, според статистиката.реме на Черния петък при 71% през 2024 г., но се очаква спад на стойността на покупките им.

Ивайло Чакъров, СCO, IUTE Bulgaria, коментира като част от дискусия след представянето на статистиката на MarketLinks, че над 60% от бъдещите клиенти в Европа имат намерение да ползват стоково кредитиране в следващите 6 месеца, най-често – за автомобил на лизинг.

Стоковото кредитиране се очертава като един от основните двигатели на онлайн търговията, добави той. Потребителите могат да се възползват от повече продукти, без да нарушават бюджета си, а това повишава продажбите, коментира още той.
Светлана Тачева, Data Intelligence Lead, Publicis Groupe България, и Александър Георгиев, DigitalTransformation Director Media, Digitas, коментираха стратегията за данни на  бизнесите, с която да персонализират съдържани, реклами и оферти. По-младите поколения очакват прецизна персонализация, докато по-възрастните не са склонни да
споделят данни с търговците.

Димитър Денев, CEO, SEOMAX, показа как с помощта на изкуствен интелект (AI) предприемачите да изчисляват как се представят бизнесите им, да анализират рисковите точки и да подобряват показателите.
Joanna Bakas, Managing Partner, Frontira, продължи с темата за AI автоматизацията на бизнес процесите. Калоян Христов, Chief Executive Officer, HighSky.AI, препоръча внедряването на AI технологии в бизнесите да не е самоцел, а да се прави поетапно, така че технологията да решава конкретни проблеми на компаниите.

Според него пет са принципите, които компаниите, успешно внедрили AI инструменти в бизнеса си, като основният е, че са започнали с малко и са надграждали с автоматизация на естествените процеси на магазина. Важно е да се внедри система, която се учи и адаптира, статичните системи са вече в миналото, посочи той.

Венцислав Орманов, Head of Digital Marketing, Max1.bg, продължи с темата за SEO в ерата на AI и намирането на онлайн магазините и от AI базираните търсачки. Препоръката му е да се добавя schema markup на всеки продукт, което е на практика структурирани данни, да се добавят продуктите от магазина в Google Merchant Product Feed, да се създадат често задавани въпроси (FAQ) за продуктите, така че магазинът да отговори на Q&A модела на AI чатботовете, да се въведе система за отзиви, да се свържат с външни източници на авторитет (беклинкове, форуми, блогове и др.).

Що се отнася до каналите за продажби, Стивън Караджов, CEO, Strent, коментира маркетплейсите и ролята им за развитието на местните пазари. Той коментира някои от по-популярните платформи в Европа, които са достъпни и за български търговци.

Мартин Попов, CEO, Interactive Share, представи възможностите за търговия и реклама в TikTok.
Според него платформата все още е „неразорана нива“ откъм реклама на българския пазар. Виктор Вутов, CEO, Metrix Digital, коментира създаването на съдържание, което продава. Той даде примери с различни формати и категории, като препоръча брандовете да създадат стратегия за съдържание и да тестват как работят отделните ѝ елементи.

Светла Лесова, Founder and CEO, VIDAS, и Светослав Тодоров, Owner, Vapepro & Evelin 29, седнаха на „горещия стол“, за да разкажат как брандовете им са влезли в търговските вериги. Борислав Колибаров, CEO/Founder, MarmaLAB & Sapunta Mara, акцентира върху собствените медии на бизнесите като водещи активи, които да се адаптират към динамичната реалност в индустрията.

Любомир Тулев, Founder & CEO, CyberXperts, отправи препоръки за сигурността на данните и системите на онлайн търговците. Той предупреди, че – според прогнозите, се очаква световната икономика да загуби над 10 трлн. долара заради киберинциденти.
Изкуственият интелект (AI) атакува в мащаб, а 60% от бизнеса, засегнат от пробиви, не се възстановява никога и изчезва. Това налага внимателен и обмислен подход към киберсигурността на бизнеса.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg