EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Нокиа – най-предпочитаната марка от българите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нокиа – най-предпочитаната марка от българите

mail20:55 | 20.05.2009прегледи 668 коментарикоментари 0


В началото на 2009 вече над четири пети от пълнолетното население ползва мобилни комуникации според национално представително проучване, проведено от Прогрес консулт сред 1700 жители на страната.
Онези, които не ползват такива, са преимуществено най-възрастните слоеве от населението, най-нискодоходните групи, пенсионерите, жители на селата и на малките градове.
Сред високодоходните групи – служители, хора със свободни професии, частните бизнесмени, ползването на мобилни комуникации почти напълно обхваща тези групи.
Огромното мнозинство от потребителите – над четири пети от тях, са лоялни към своя основен оператор и създават устойчиви предпоставки за стабилното развитие на съответния оператор. Не бива да се пренебрегва обаче обстоятелството, че съвсем не е малък делът на онези, които ползват и други оператори. Фактът, че те са в практически контакт с конкурентите, говори, че са в състояние да получават съвсем преки впечатление за работата и условията на съответните оператори и респективно – да сравняват в първо лице плюсовете и минусите на всеки от тях.
Дяловете на отделните марки мобилни телефони, ползвани от българските потребители, са много отчетливо структурирани като групи.
Абсолютен лидер на пазара – с дял 39.6% , е марката Нокиа. Към настоящия момент нито една друга марка няма реален потенциал дори да се доближи до нейното позициониране.
В една специфична група – с приблизително равни дялове на ползването, са марките Сони Ериксон - 15.3%, Сименс-14.7% и Самсунг -13.4%.
Сред всички останали марки само една – Моторола, има по-осезаемо присъствие от 7.2% , докато дяловете на останалите са твърде малки.
Съществени са различията в ползването на отделните марки мобилни телефони сред отделните демографски групи. Относително най-високо е ползването на пазарния лидер – Нокиа, сред населението в най-активна възраст – между 30 и 50 г. Сони Ериксон и Самсунг са по-популярни сред по-младите хора, а Сименс – сред по-възрастните слоеве на населението. Самсунг се предпочита определено повече от жените, а Нокиа – от мъжете.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg