EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Нови 10 метровлака тръгват от днес в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови 10 метровлака тръгват от днес в София

mail07:30 | 04.02.2014прегледи 3351 коментарикоментари 0


Днес в 10.30 ч., в депо "Обеля" официално ще се включат в метромрежата на София още десет нови метровлака, съобщава оперативната програма "Околна среда" (ОПОС). Влаковете са купени по проекта "Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на десет метровлака". Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПОС (2007-2013 г.) и е на стойност повече от 80 млн. лева.

Влаковете са произведени в Русия, като са кооперирано производство между японската фирма "Хитачи" и руската "Метровагонмаш". „Хитачи” произвежда цялата силова електроника, двигателите и всичките необходими устройства, които гарантират и икономичността им, защото при движение по инерция или в спирачен режим, двигателите на влака стават генератори на ток, т.е. те произвеждат ток и го връщат обратно в системата, обясни директорът на Метрополитен – София Стоян Братоев. Двигателите на мотрисите са от най-ново поколение и реализират икономия от около 25% от използваната електроенергия в сравнение с влаковете с обикновено задвижване. Влаковете са от шест вагонни части, между които има проходи.

Десетте нови мотриси са енергоспестяващи, климатизирани, изработени от неръждаема стомана. Всеки от влаковете може да превозва по над 1000 пътници едновременно, тъй като разполагат със 140 седящи места и 930 правостоящи.

Засега новите влакчета ще обслужват първия лъч на метрото - от "Младост" до "Обеля". Интервалът на влаковете по първата линия на метрото ще се намали от 3 минути и 15 секунди на 2 минути и половина.

2,5 минути интервал между влаковете на метрото е съизмерим с големите метрополитени. При разширението на Лондонското метро интервалът е около 2 минути, по думите на Стоян Братоев. С пускането на линията до Летището и до Бизнеспарка, тъй като се увеличават и пътниците, натоварването ще бъде по-голямо. Двойно по-голям ще бъде интервалът на влаковете към Летището и Бизнеспарка, тъй като ще пътуват през един.

„С новите метровлакове е възможно по-безопасно пътуване, по-удобно пътуване на пътниците, защото те са обезшумени. Най-важното е, че се осигурява допълнителен подвижен състав за метрото. С всяко увеличаване на броя на линиите на метрото се увеличава и нуждата от подвижен състав”, каза Братоев.

Процесът за подмяна на превозните средства в градския транспорт в Столична община е приоритет за тази година, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. Столична община инвестира близо 41 млн. евро, за да облекчи ситуацията с движението, когато бъдат пуснати новите участъци от метрото до Аерогарата и Бизнеспарка. „Новите метровлакове са с 80% безвъзмездно финансиране по ОП „Околна среда”. Това е един проект, който реализирахме много бързо, в рамките само на една година, малко повече със започването на процедура, провеждане и доставка. Това беше важно, за да помогнем на ОП "Околна среда" за усвояване на средствата”, каза Фандъкова.

Така от днес метрото разполага с 62 влака.

 


Тагове: метро, влакове
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg