EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Най-големите рекламодатели в България /2006-2010/

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-големите рекламодатели в България /2006-2010/

mail18:00 | 11.03.2011прегледи 162024 коментарикоментари 2

 


  

Мира Лазарова
Рекламните бюджети* на най-големите рекламодатели в България за периода 2006-2010 година
в печатните издания, радио, телевизия и външна реклама определят развитието на пазара и
очертават няколко основни тенденции в него. Ето какви са те:
-Независимо от кризата през 2009-2010 година огромната част от рекламните инвестиции се
насочиха приоритетно в двете водещи телевизионни групи - bTV Media Group и MTG /с основен
канал в страната Нова телевизия/.
-През последните три години рекламните инвестиции в печатните издания бележат силен спад.
Той с 40% на годишна база във вестниците и с 15% на годишна база в списанията.
-Подобен спад има и в рекламните инвестиции в радиото, с един малък нюанс. През 2009 година
рекламодателите, стреснати от кризата, преориентираха рекламните си бюджети към радиото,
като място за по-евтина реклама. В резултат на това през 2009 година се регистрира ръст от
30% в сравнение с 2008 година. Но през 2010 отново и тук има спад от 40% в сравнение с 2009
година.
-Независимо от кризата ръст бележат рекламните инвестиции във външна реклама – през 2009
година инвестициите са по-големи в сравнение с 2008, като през 2010 нивото се запази
подобно на това от 2009.
Трябва да се има предвид, че данните за външна реклама са на базата на наблюдение на пазара
в София. През 2011 година вероятно няма да има съществена промяна тъй като Столична община
отложи за неопределено време провеждане на търга за разполагане на рекламни съоръжения
общински терени.

Очакванията за 2011 година
Рекламните инвестиции ще продължат да нарастват в двете основни телевизионни групи bTV
Media Group и MTG с 5-10% както и в някои нишове канали като tv7, ТВ Европа, Dicovery и
Animal Planet.
Рекламата в печатните издания и радиата ще продължи да се свива.
Интернет рекламата, която все още не се мониторва, ще нарасне с 5-10% през годината, като
за отбелязване е, че рекламните инвестиции он лайн бяха сравнително най-слабо засегнати от
кризата.


*Сумите, които фигурират в графиките, са брутните бюджети според мониторинга на TNS Plan,
плюс сезонните бонуси и компенсациите, които медиите предоставят на отделните рекламодатели
при недостигнат рейтинг. За да се добие реална представа за нетните инвестиции на рекламния
пазар, посочените стойности следва да бъдат редуцирани с 50-60%.

 
Коментари
 
Методи Георгиев - | 13-05-2011 г. 13:41:43

Рекламата винаги ще я има-тя е основния двигател на всяко потребление.Важен е все пак въпроса-на каква цена? В тази връзка очаквам засилване участието на интернет-рекламата и на външната реклама. Не съм сигурен дали е уместен въпроса-имам ли законово право да предложа балкона на жилището, където живея, който има добър изглед към оживен булевард, за поставяне на подходяща реклама? Благодаря Ви!

Лена Павлова - | 19-05-2011 г. 12:23:21

Няма ли данни за рекламата в интернет?

 

Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето: