АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Над 100 хил. електромобила у нас до 2030
15:10 | 26.03.2025
581
коментари 0
Според Александър Захариев, ръководител на стратегията на SUNOTEC, енергийният
преход трябва да бъде управляван правилно, за да не се „счупи“ по средата, като
батериите са ключов инструмент за това.
следващите 2-3 години са батериите, а следващите 2-3 г. ще почнат да се включват и
вятърни централи“, коментира още Захариев на форума Energy of Tomorrow на Investor.bg. Миналата година е с 55% ръст на продажбите на електроавтомобили и регистрации на
нови, като общият брой на електрическите коли в страната вече надхвърля 19000
(нови и употребявани). „В следващите пет-шест години електрическите автомобили в България ще са над 100
хиляди“, прогнозира Милен Христов, управител на „Електрохолд ИПС“. Той посочи, че
в момента се концентрираме върху масовизацията на зарядните станции, но смята, че
има изоставане с достъпа на възможности за зареждане на електромобила до всеки дом
и офис. Според него това не трябва да е лукс, защото „битът на хората не минава през мола“. Христов се надява, че с по-добрата пенетрация на станциите ще има и повече
електромобили. „През 2024 година 4% от всички нови коли са били електрически, като по този пазарен
показател страната ни може да се сравнява с дела на електромобилите в страни като
Чехия или Гърция“, посочи Александър Бойчев, продуктов мениджър на Renault леки
автомобили, KEOS Sofia. Той обърна внимание на предизвикателствата заради
политиката на подпомагане и стимулиране за покупки на електрически коли и напомни,
че субсидиите в ЕС не са еднакви, но се надява чрез бъдещите решения
на ЕК да има мерки за облекчения и това да е изведено в обща
инициатива за всички граждани на ЕС. Според Стефан Коларски, ръководител отдел „Продажби големи клиенти“ към „Порше
БГ“, електрическата мобилност е част от прехода и трансформацията започва да се
случва, но е нужна синергия на всички нива в държавата, за да остане пазарът
стабилен. По думите му все повече са големите фирми, които искат да преминат към
електромобили в автопарка си. Той отчете, че все повече се забелязва движение на
такива коли с табели по улиците и това прави приятно впечатление. „България е с доста добре развита зарядна инфраструктура“, заяви Димо Колчев,
изпълнителен директор на Eldrive, но се надява, че с развитието на публичната мрежа
електромобилите ще ползват повече зарядни станции на по-кратки разстояния. Колчев
съобщи, че при 19 хиляди регистрирани автомобили България разполага с 3 хиляди
зарядни точки, но те не са равномерно разпределени в цялата страна и над 70%
концентрация на използване. Той отбеляза, че се търси най-модерното решение към
днешна дата, което да осигурява развитие за утре, а не след няколко години, когато ще
е необходима нова визия.
| Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg







