EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

НАГ София се дигитализира

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

НАГ София се дигитализира

mail06:26 | 28.04.2017прегледи 2617 коментарикоментари 0


Всеки гражданин или фирма в София вече ще може да получава по-бързо и прозрачно в единен формат всички необходими административни актове по отношение на Разрешения за строеж, Разрешения за поставяне и Удостоверения за въвеждане в експлоатация. Това става възможно след проект по въвеждане на цялостна технологична платформа за управление на административния процес в Направление Архитектура и градоустройство, изградена от българската геоинформационна компания Мапекс. Платформата обединява необходимата информация и административни документи и позволява ефективно управление на процесите в областта на устройството на територията във всички 24 районни администрации.

Като част от проекта се предоставят комплексни услуги на Столична община - бизнес анализ, консултиране, разработка на софтуерни и интернет приложения, внедряване на технологични решения, тестване и сега последваща поддръжка.

Въведената технологична система обединява процесите и информацията по управление на административните актове в 24 районни администрации към Столична община. Чрез осигуряване на оперативна съвместимост на регистрите за Разрешения за строеж, Разрешения за поставяне и Удостоверения за въвеждане в експлоатация най-голямата община в България ще постигне комплексно административно обслужване и ще може да предоставя по-голямо разнообразие от услуги на гражданите и бизнеса. Системата дава възможност да се събира, съхранява и предоставя в електронен вид за използване от администрация, бизнеса и гражданите, цялата необходима информация за конкретна географска единица.

Досега различните районни администрации работеха независимо една от друга и без автоматизирани инструменти, което удължаваше работата на служителите и забавяше времето за предоставяне на услуги към гражданите и бизнеса. Сега чрез специален софтуер унифицира и автоматизира процесите по изготвяне на административни актове. Изградена е единна база данни за издадените към момента административни актове и структурирани са архивите на издадените административни актове за цялата столична община, което позволява издаването на различни справки за конкретен имот.

Служителите от Направление Архитектура и градоустройство вече имат на разположение три интернет-базирани приложения, които дават възможност за достъп до базата данни и извличане на информация от нея под формата на справки и подходяща визуализация. Интернет-базираният достъп позволява споделяне и достъп до базите данни от районните администрации на Столична община, както и за лесно предоставяне на част от събраната актуална информация в публичното пространство, включително чрез интернет.

Цялата информация е интегрирана с ГИС технологии в интерактивна карта, която показва за всяка избрана географска точка, имот или парцел комплексна информация и пълен архив на издадените административни актове.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1014