EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Министър за милиарди ІІ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Министър за милиарди ІІ

mail11:15 | 17.12.2012прегледи 1115 коментарикоментари 0


Ива Стойкова

Две знаменателни събития белязаха 2012 г. по отношение на транспорта и инфраструктурата. Вероятно заради твърде дълго проточилото се строителство на обектите. През лятото на 2012 г. беше открит вторият лъч на столичното метро, което се превърна в първия изцяло завършен проект по ОП „Транспорт”. През есента беше съединен Дунав мост 2 и в края на октомври по новото съоръжение символично се разходиха премиерите на България и Румъния. Мостът ще влезе в експлоатация следващата година, но още няколко месеца изчакване бледнеят на фона на годините бавене на проекта. Обсъждането на идеята за по-бърза връзка между Видин и Калафат започва през 80-те години на миналия век, а плановете за строителство - десетина години по-късно. В началото на 2013 г. ще имаме първите напълно завършени жп линии. И не на последно място - следващата година ще бъдат пуснати участъци от две автомагистрали - „Марица” и „Струма”, а АМ „Тракия” най-сетне ще свърже София с Бургас.
Ключова фигура за изпълнението на изброените гигантски проекти е 40-годишният министър на транспорта Ивайло Московски. Ролята му, подобно на колегата му Лиляна Павлова,  вероятно ще придобие историческо значение след години - така, както днес четем с интерес как се е развивала инфраструктурата в началото на ХХ в.
Ето милиардите, които министър Московски управлява от Оперативна програма „Транспорт”, колко от тях похарчи и за какво. Към сметката ще добавим и стойността на втория мост на Дунав.Дунав мост ІІ: 273 млн.€
Бюджет на проекта от българска страна: 225,145,000€

ОП „Транспорт” 2007-2013 г.
Общ бюджет: 2 003 481 166 €
Финансиране от ЕС: 1 624 479 623 €
Договорени средства: 1 946 544 004 €
(% на изпълнение: 97,16%)
Реално изплатени суми: 822 183 836 €
(% на изпълнение: 41,04%)
Получени траншове от ЕК: 650 132 859 €
(% на изпълнение: 40,02%)
Забележка: Данните са към 30.11.2012 г.

Приоритетна ос 1
Развитие на жп инфраструктура
Предвидени инвестиции: 580 млн. €

ЖП линия Свиленград-турска граница: 29,8 млн. €
Акт 16 в началото на 2013 г.

ЖП линия Пловдив – Бургас: 324,37 млн. €
Финална фаза на лот 1 (Калояново – Михайловец) - в експлоатация в началото на 2013 г.
35% изпълнение по лот 2 (Стара Загора – Зимница)
45% изпълнение по лот 3 (Церковски – Карнобат – Бургас)

Приоритетна ос 2
Развитие на пътна инфраструктура
Предвидени инвестиции: около 990 млн. €

АМ „Марица”: 208 587 362€
Лот 1 и Лот 2 - в експлоатация през 2013 г.

АМ „Струма”: 250 млн. €
Лот 1 Долна Диканя - Дупница (16,780 км.) - в експлоатация през 2013 г.

Лот 2: Дупница - Симитли ( 45 км.)
Лот 4: Сандански - Кулата (15 км.)

В списъка с приоритетни проекти по оперативната програма е и АМ „Тракия” Лот 2,3 и 4. (линк)

АМ „Хемус”: в процес на обсъждане дали да бъде включена към ОП „Транспорт”

Приоритетна ос 3
Подобряване на интермодалността при превозване на пътници и товари
Предвидени инвестиции: 211 млн. €

Софийско метро, втори метродиаметър: в експлоатация от август 2012 г.
185 млн. €

Интермодален терминал - Пловдив:
Индикативна стойност: 10 млн. лв.
В ход тръжна процедура за избор на изпълнител

ЖП гара - София и Пазарджик:
В ход тръжни процедури

Приоритетна ос 4
Подобряване на условията за корабоплаване по морските и вътрешните водни пътища
Предвидени инвестиции: 157 млн. €

Речен информационен център в Русе: 2013 г. старт на строителството

Приоритетна ос 5
Техническа помощ от страна на управляващия орган
 снимки:МТИТС, архив БГНЕС


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg