EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Милениал поколението излезе на имотния пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Милениал поколението излезе на имотния пазар

mail06:45 | 10.01.2020прегледи 633 коментарикоментари 0


Милениал поколението, или хората родени между 1981 и 1996 г., ще има най-голям дял в работна сила през новото десетилетие и съответно ще влияе най-съществено на имотните пазари по света. Очаква се това да доведе до значими трансформации, като по-масирано навлизане на гъвкави решения за работа извън офиса, трансформацията на офис сградите към повече удобства и услуги, както обособяването на нови жилищни зони в периферията на големите градове. Това са част от заключенията в изследването „Demographic Shifts: The World in 2030“ на консултантската компания Cushman & Wakefield, чийто партньор за България е Forton.

Фокусът в проучването е върху две съществени трансформации през периода 2020-2030 г. Първата е излизането от пазара на труда на 693 млн. бейби-бумъри, т.е. родените между 1946 и 1964 г. Втората е навлизането на 1.3 млрд. души от т.нар. поколение Z (родените след 1996 г.) в редиците на работната сила. Тези трансформации, заедно с нарастващата значимост на милениал поколението ще трансформират начина, по който хората живеят, работят, пазаруват и се забавляват и това трябва да се има предвид от инвеститорите на имотните пазари, смятат консултантите.

„Тези трендове на трудовия пазар ще са двигател на растеж в глобален план през следващите години. За да запазят темповете си на развитие, големите градове ще трябва да се утвърдят като места, които привличат висококвалифицирана работна ръка и едновременно с това предлагат най-добрите възможности за ползвателите и инвеститорите на имотните пазари“, коментира авторът на изследването Доминик Браун, който отговаря за проучванията и анализите в Азия и Тихоокеанския регион в Cushman & Wakefield.

„Много от очертаните в световен план тенденции са видими и на българския пазар. Визирам бързото развитие на гъвкавите офис площи, акцентът върху удобствата и услугите при новите офис проекти, както и влиянието на онлайн пазаруването върху пазарите на търговски и индустриални площи“, обобщи Михаела Лашова, управляващ партньор в Cushman & Wakefield Forton.

„С нарастващото влияние на родените през 80-те и 90-те години на XX век на пазара на труда все по-значими ще стават теми като балансът между работа и личен живот, технологиите и нашия отпечатък върху околната среда. Недвижимите имоти са дългосрочен бизнес и днешните трендове ще влияят върху живота на сградите за години напред. Това трябва да бъде съобразено от всички, които разработват имотни проекти или инвестират в такива“, допълни Михаела Лашова.

Проучването обхваща 137 града по света, като ги разделя в няколко категории в зависимост от ръста на брутния вътрешен продукт и демографските тенденции. Градовете с ръст на населението и на икономиката имат най-добри перспективи за силно търсене на имоти, докато забавянето при двата показателя води до изоставане на имотните пазари. Съответно в първата категория попадат пазарите от Югоизточна Азия и Индия, докато по-зрелите имотни пазари в Европа и Северна Америка са сред тези, които в близките десетилетия ще претърпят забавяне.

Градовете с висок ръст на икономиките, но по-бавен ръст на населението са категоризирани като „високо продуктивни“ и могат да предложат по-качествени активи на инвеститорите. В тази категория влизат повечето големи градове в Китай. В последната категория – на ниско продуктивните пазари, попадат градове, където ръстът на икономиката изостава от тази на населението. Посоката за развитие там е в привличането на високо-квалифицирана работна ръка, препоръчват авторите на доклада.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

България 19-та в износа на мебели

11:20 | 12-15-23 | 1974