EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Метро до летището - строежът до месеци

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Метро до летището - строежът до месеци

mail10:25 | 31.08.2012прегледи 1392 коментарикоментари 0


Новината на деня за София е откриването на втория лъч на метрото. Лентата ще прережат председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу, който пристигна у нас специално за случая, и министър-председателя Бойко Борисов. Те ще посетят метростанциите ”Сердика”, „Лъвов мост”, „НДК” и „Европейски съюз”. Изграждането на софийското метро е финансирано по ОП „Транспорт” и съфинансирано от българска страна. В делегацията, водена от премиера, която ще направи обиколка на новите метростанции, е и столичният кмет Йорданка Фандъкова. Часове преди официалната церемония, тя даде интервю за Агенция „Фокус”.

Какво представлява паметникът-изненада в метростанция „Европейски съюз”?
Йорданка Фандъкова: Паметникът е свързан с името на метростанцията. Това е с цел да се покаже, че този много важен за града ни проект, какъвто е метрото, беше възможен в толкова кратки срокове, благодарение на европейската солидарност. Около 200 млн. евро бяха отпуснати от Кохезионния фонд и още 157 млн. евро от Европейския фонд за регионално развитие, тоест близо 400 млн. евро е безвъзмездното европейско финансиране, което е инвестирано в метрото и в съпътстваща инфраструктура. Това е и основното послание на тази станция и на паметника, който ще бъде разкрит.
Кога се очаква да бъдат открити за гражданите Ларгото и археологическият комплекс под църквата „Света София”? Очаквате ли голям интерес към тези обекти от страна на столичани и туристи?
Йорданка Фандъкова: Интересът вече е факт. Още не са открити, а хората се тълпят да видят това, което се прави. Вече е завършен първият етап от проекта на Ларгото, който се реализира от Министерството на културата по Оперативна програма „Регионално развитие”. Първият етап включва надземното пространство – около осем декара нова пешеходна зона, на която вече се проведоха и първите културни инициативи. Вторият етап включва довършването на разкопките, реставрацията и консервацията на археологическите находки. Той ще приключи в края на следващата година. Тогава софиянци ще могат на място по специалните пасарелки, които се изграждат, да разгледат археологическия комплекс „Сердика”. Също така следващата година ще приключи изцяло и ще бъде отворен за посетители и подземният археологически музей под базиликата „Света София”.
Как пускането на втория метродиаметър ще улесни трафика в столицата?
Йорданка Фандъкова: Досега метрото се използва от около 180-200 хиляди души дневно. Още 130 хиляди софиянци и гости на града ще могат да пътуват по новата линия на метрото. Това са нови 8 километра с 8 метростанции, като времето за пътуване от кв. „Надежда” до центъра и съответно от кв. „Лозенец” до центъра е между 8 и 12 минути. Очакваме метрото да увеличи общия си дял в градския транспорт до една-четвърт, тоест 25% от хората, ползващи градски транспорт, да могат да използват най-екологичния, бърз и удобен транспорт. Също така очакваме и намаляване на трафика като цяло за града с над 20%. Това е възможно и поради факта, че заедно с метрото се изградиха подземни буферни паркинги, като вече работи първият от тях – на бул. „Цариградско шосе”. До края на септември очакваме да заработят и паркингите на бул. „Черни връх” и бул. „Ломско шосе”. Тогава ще има възможност около 2800 автомобила да паркират на тези буферни паркинги и хората да слязат за няколко минути до центъра, което би намалило чувствително трафика.
Какво предвиждат следващите етапи от строителството на столичното метро?
Йорданка Фандъкова: Много важно е, че проектът за метрото не спира с пускането на втория лъч. Продължаваме и вече имаме готовност за изграждането на нови четири станции – нови пет километра от бул. „Цариградско шосе” до летището. Очакваме Европейската комисия отново да подкрепи този проект, тъй като много пъти той е бил оценяван високо от комисията. Също така и участъка в кв. „Младост” до Бизнес парка, за който също ще имаме готовност да започне изграждането му още в началото на следващата година, така че през 2014 г. с метро да може да се стига от аерогарата до централна автогара – така, както е във всички нормални европейски столици. Подготвено е и трасето за трети метродиаметър, подготвят се апликационните форми, за да кандидатстваме за изграждане и на този участък в следващия програмен период след 2014 г.
Кога ще започне строителството на метрото до Летище София?
Йорданка Фандъкова: Очаквам да започне до края на годината. Имаме избрани изпълнители, имаме готовност, така че е въпрос на няколко месеца./Със съкращения/
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4161