EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

"Мейджи" произвежда дневно 700 т българско мляко

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

"Мейджи" произвежда дневно 700 т българско мляко

mail17:11 | 18.05.2016прегледи 1417 коментарикоментари 0


Японската компания "Мейджи", която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната "Ел Би Булгарикум", има общо 29 завода, които произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, или два пъти повече от цялото дневно производство на България. Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на икономиката във връзка с участието на министър Божидар Лукарски в японо-български бизнес форум, който се проведе в Токио. В рамките на посещението си министърът е посетил японската компания, която държи 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония.

Към момента "Мейджи" предлага 30 вида артикули, които носят името на България. От началото на годината компанията е пуснала на пазара два нови продукта, които определя като новаторска комбинация от вкусове като кориандър и български мед. По думите на изпълнителния директор Кадзуо Кавамура българската марка заема централно място в стратегията на компанията, като бизнесът й с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г. Това се дължи основно на нарасналия интерес на японците към здравословните храни, обяснява Канамура. През тази година "Мейджи" планира да засили и рекламата на българско кисело мляко.

Качеството на редица български производства създава предпоставки за по-осезаемо присъствие на български компании на японския пазар, смята министър Лукарски. Като перспективни той опосочва българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България.

Бизнес форумът предостави възможност на участващите български и японски фирми да установят директни контакти и да обсъдят конкретни възможности за сътрудничество. Българската бизнес делегация включва компании от редица сектори, които имат потенциал за нови партньорства с японски фирми – информационни и комуникационни технологии, хранително-вкусова промишленост (по-конкретно производство на гъби, горски плодове и ядки, пчелен мед и розова вода за пиене), производство на продукти от етерични масла, строителство и дизайн, инженеринг и недвижими имоти.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4159