АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
М-Тел:спад на приходи, лек ръст на клиенти
През третото тримесечие на 2011 г. броят на клиентите на мобилни услуги на Мтел се повишава с над 55 хиляди или 1.1% до приблизително 5.3 милиона. Пазарният дял на Мобилтел остава стабилен на ниво от 48.4%, съобщава компанията.
Абонатите на договор отбелязват значителен ръст от почти 10% до 67.6% от общата клиентска база или 3,576 милиона клиенти. Активното търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет с 81.6%. до повече от 177,600 клиенти. Този успех е постигнат на фона на неблагоприятна икономическа ситуация и сериозна пазарна конкуренция. През периода е засилено и търсенето на фиксиран широколентов интернет, с общ брой фиксирани линии за достъп от 109,500, от които 103,800 са използвани за броудбанд услуги.
За първите девет месеца на 2011, приходите на българския телеком отбелязват спад от 5.4% до EUR 395.1 милиона. В резултат на ожесточената конкуренция е наличен сериозен ценови натиск, а неблагоприятните икономически условия водят до занижено потребление на комуникационни услуги. В допълнение, приложената регулация се отразява негативно върху цените за взаимно свързване.
Сравнимите стойности на EBITDA за първите девет месеца на 2011 г. спадат с 10.1% в сравнение със същия период на миналата година, до EUR 203.8 милиона поради изброените по-горе фактори, както и поради включените разходи за придобиването на двата фиксирани оптични оператора през първото тримесечие на 2011 година.
В първите девет месеца на 2011 година приходите на Telekom Austria Group отбелязват спад от 4.1% до EUR 3,338.7 милиона спрямо EUR 3,480.1 в същия период на предходната година. Понижението се дължи основно на негативното влияние от девалвирането на чуждестранната валута, възлизащо на EUR 119.0 милиона, и по-специално обезценяването на беларуската рубла. Други негативни външни фактори, повлияли приходите, са засилената конкуренция в Австрия, предизвикателствата на пазарите в Централна и Източна Европа, както и приложените допълнителни регулаторни мерки. Без негативния ефект от девалвацията на чуждата валута, приходите на групата биха се понижили с 0.6% на годишна база. Приходите отбелязват спад в Австрия, България и Хърватия, а успешното представяне на беларуския сегмент е помрачено от обезценяването на местната валута. Значителният ръст на приходите от 23.2% в сегмента Допълнителни пазари, който включва Словения, Сърбия, Македония и Лихтенщайн, компенсира частично понижението на приходите на групово ниво.
Tweet |
|
Възможно е, като че ли се стабилизираха нещата с оператора.
Да са им честити и да ни радват още дълги години...
Случват се такива неща в бизнеса. Не мисля, че е кой знае ква сензация.
Ръст при клиентите ? Хм. Това е добър знак...
Аз имах проблем с фактурите, ама не беше такава драма квато я изкараха..