EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Летището на Брюксел много вредно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Летището на Брюксел много вредно

mail12:45 | 12.06.2012прегледи 486 коментарикоментари 0


Шумовото замърсяване в североизточните предградия на Брюксел от летище "Завентем" води до повишен брой на сърдечните заболявания и случаи на смърт. Това съобщи медийната група Ер Те Ел, като се позова на изводите от доклад на изследователи от университетите в Гент и Брюксел. Статистически е установено, че случаите на такива заболявания са се увеличили в резултат на постоянния шум от все повечето прелитащи ниско самолети. Експертите предлагат да се преразгледат цялостните планове за работата на летището, още повече че капацитетът на трите писти с шест точки за излитане и кацане все още не се използва изцяло. Те препоръчват да се преразгледат и маршрутите за излитане и кацане на машините, както и процедурите за намаляване на шума. Друга препоръка е насочена към изграждането на нови писти. Министрите на транспорта от ЕС приеха миналата седмица на заседание в Люксембург предложенията на Европейската комисия за преразглеждане на правилата за контрол над шумовото замърсяване от въздушния транспорт. Комисията отчита, че при разглеждането на този въпрос трябва да бъдат взети предвид едновременно аргументите на местните жители, съседи на летищата, както и интересът на авиокомпаниите и пътниците, защото секторът е един от основните източници за икономически растеж. Комисията предлага установяване на конкретните типове самолети, създаващи най-много шум, както и ускореното им извеждане от експлоатация. Предвижда се също местните жители да бъдат ангажирани в оценката на нивата на шумовото замърсяване, а в процеса да бъдат обвързани ясно определени структури за оценка на равнището на шум. ЕК предлага да се преразгледа пълната забрана на нощните полети, тъй като те не биха пречели толкова, ако биват изпълнявани само от машини от последно поколение.
През 2010 г. през летищата на ЕС са преминали близо 800 милиона пътници - една трета от пътувалите по въздух в световен мащаб и почти три пъти повече, отколкото при либерализирането на въздушните превози в началото на 90-те години на миналия век. Европейските летища са заплашени от срив в капацитета, тъй като се очаква движението в небето на Европа да нарасне почти двойно до 2030 година, а аерогарите не са готови за това. Пет от големите европейски летища - Дюселдорф, Франкфурт,
Лондон-Гетуик, Лондон-Хийтроу, Милано-Линате (по данни на Евроконтрол) - вече са в режим на пренасищане, т.е. работят с пълен капацитет. До 2030 г. общо 19 ключови европейски летища, сред които Париж-Шарл дьо Гол, Варшава, Атина, Виена и Барселона, ще достигнат режим на насищане, а това би довело до закъснения при половината от обслужваните полети. Под натиска на обществото, повечето големи европейски летища са въвели ограничения за шума. Така пилотите са принудени
да ползват с ограничения мощността на двигателите при прелитане над заселени райони, а това е свързано с предизвикателства пред сигурността на полетите. Въвеждането на норми за шумозаглушаване създава допълнителен проблем с желанието за застрояване на зони, близки до аерогарите, отчита ЕК./БТА

 


Тагове: Брюксел, летище
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1048