EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Къде се строи по АМ "Хемус" в момента ?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Къде се строи по АМ "Хемус" в момента ?

mail17:10 | 11.05.2018прегледи 1924 коментарикоментари 0


Най-важният проект, по който се работи още от първия ден на правителството като основен приоритет, е АМ „Хемус“, коментира регионалният министър Нанков. В момента се изграждат 9,3 км между Ябланица и разклона за Тетевен, а до два месеца ще стартира реално строителство на още близо 16,3 км от източна посока между Белокопитово и п.в. Бухово, с което ще се строят над 25 км от северната магистрала.

Очакванията са двете отсечки да бъдат завършени до една година и половина. Отделно от това се препроектират още 52 км между разклона за Тетевен и кръстовището на главния път за Ловеч и Плевен.

До края на годината за участъка ще бъде проведена процедура по избор на изпълнител. Министър Нанков напомни, че с препроектирането на участъка ще се спестят 350 млн.лв., защото се съкращават трудни за експлоатация и поддръжка тунели и съоръжения. Паралелно с това се извършва и парцеларен план за още 85 км от разклона за Ловеч и Плевен до бъдещата магистрала Русе-Велико Търново северно от  старата столица, за които до края на годината също може да  стартира процедура за избор на строител.

„До края на годината ангажимента, който сме поели, е по АМ „Хемус“ да се строят 77 км, нови 85 км да са в процедура по избор на изпълнител. Оставащите 90 км към Варна от Велико Търново до п.в. Буховци, ще се търгуват и строят догодина. При този график е напълно реалистично при много добра организация  до 2024 г. да имаме изцяло изградена АМ „Хемус“, каза регионалният министър. Той отчете, че през м.г. е извършен и основен ремонт на тунелните тръби на „Ечемишка“ и „Витиня“ в посока Варна, които не са ремонтирани откакто са построени преди 35 г. Тази година ще започне ремонт и на тръбите в посока София, с което два от четирите тунела ще са  абсолютно съвременни.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg