EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кръстовище на 2 нива при телевизионната кула

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кръстовище на 2 нива при телевизионната кула

mail12:20 | 09.04.2012прегледи 1271 коментарикоментари 0


Естакада край телевизионната кула в София- изграждането и е част от реконструкция на кръстовището на булевардите "Драган Цанков" и "П. К. Яворов". Ремонтът започна днес и ще продължи 180 дни, а цената на проекта е 20 млн. лв. Това съобщи заместник-кметът на София по направление „Транспорт и транспортни комуникации” Любомир Христов. Във връзка със строителните работи ще се наложи временна организация на движението, но няма да има спиране изцяло, каза също Любомир Христов.
За да се облекчи трафикът по едно от най-натоварените кръстовища в столицата, ще бъде изградено кръгово движение на две нива. Реконструкцията на трасето ще се извършва на етапи, участъкът няма да се затваря напълно. Автомобилите, които се движат по бул. "Драган Цанков", ще се качват на горното ниво, а тези по "Яворов" ще се движат отдолу. Трафикът ще се реорганизира през празниците и уикенда, само за няколко дни. Според Столична община с новата естакада ще се пестят 8 минути в пиковите часове. До 19 май трябва да завърши първият етап от ремонта, който ще засегне първо най-крайните платна. До тогава движението ще се извършва в средните ленти. Екологичният ефекта от изграждането на кръстовището е около 52% да намалеят фините прахови частици и вредните газовете. Изпълнител е ГБС „Инфраструктурно строителство” АД.
Оста на бул.”Пейо Яворов” е съобразена със съществуващото положение и бъдещото му развитие в частта виадукт над ул. Стоян Михайловски. Оградата на Духовната Семинария е исторически паметник и разположението на булеварда е съобразено с необходимостта от запазването на оградната линия и при пълно развиване на габарита на улицата с необходимите платна за движение и ширини на тротоарите. Оста е проектирана като естествено продължение на съществуващото трасе, което ще предотврати неприятното възприемане на оптически чупки от страна на водачите и няма да наруши комфорта и безопасността на пътуващите.
• При реализацията на проекта няма да се наруши целостта на територията на Борисовата градина.
• Няма да бъдат засегнати или унищожени вековни или забележителни дървета, по смисъла на Закона за биологичното разнообразие. Няма да бъдат засегнати екзотични видове, единични екземпляри, от които се срещат на територията на Борисовата градина.
• По-голяма част от проучваните дърветата са във влошено състояние. Наблюдава се суховършие, деформация на стъблата, механични повреди, водни леторасли и др. В насажденията, в които попадат засегнатите дърветата, има паднали сухи стъбла и клони, което е предпоставка за развитие на вредители и гъби.
• Изчислените годишни количества въглероден диоксид, усвояван от тези дървета в процеса на фотосинтеза, възлиза на около 0,01% от сега съществуващите емисии от автомобилния поток.
• Не се очаква и значително въздействие върху мелиоративните и рекреационни функции на парка, тъй като ще се засегнат само един ред периферни дървета.
• Намаляване на концентрациите на атмосферните замърсители след реализацията на проекта във всички случаи ще има благоприятно влияние не само върху дървесната растителност, граничеща с булевардите „Др.Цанков” и „П.Яворов”, но и върху тази във вътрешността на Борисовата градина.
• Намаляването на концентрациите на атмосферните замърсители с реализацията на проекта, съчетано със запазващите се мелиоративни функции на дървесната растителност ще допринесе за подобряване на качеството на въздуха във вътрешността на Борисовата градина, използвана за спорт и отдих от много столичани.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg