EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Концесия за коридор номер 8 в Македония

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Концесия за коридор номер 8 в Македония

mail13:31 | 13.11.2009прегледи 1641 коментарикоментари 0


Македонското правителство обяви, че отдава на концесия 281 километра от пътната си мрежа за срок от 35 години, събрани в два пакета, обхващащи предимно пътищата в рамките на Коридор номер 8, съобщава Костадин Филипов от БНТ.
Първият пакет от пътната мрежа, определен като Източна концесия, има дължина от общо 177,5 километра  и обхваща преди всичко пътищата, свързващи македонско българската граница със  Скопие.
Западната концесия с дължина 196 километра включва пътната мрежа от Скопие до границата на Македония с Албания при граничния пункт Кяфасан.
Съдържанието на двата пакета дава основание за някои медийни оценки, че Македония дава на концесия пътната мрежа в рамките на Коридор номер 8. Такава била препоръката  и на консултантската къща "Луис Бергер Сас", препоръчала на
македонските власти да дадат на концесия цялата пътна мрежа в рамките на Коридора, ако искат тя да бъде привлекателна за чужди инвестиции и компании.
Задълженията на концесионерите е да подържат, реконструират съществуващите  пътища и да изградят нови, както и да управляват плащането на пътните такси по тях.
Експерти са изчисли, че евентуалното строителство на 281 километра нова пътна мрежа ще струва 962 милиона евро. В същото време се посочва, че годишната печалба само от пътните такси по тези пътища надхвърля десет милиона евро годишно, от които сега държавата се отказва.
Медийни източници в Скопие твърдят, че общата печалба на концесионерите ще надхвърли два милиарда евро.
Концесионерите ще стопанисват пътната мрежа в продължение на 35 години, а в техните задължения влиза строителството на нови пътища да стане в следващите осем години.
Министърът на транспорта и съобщенията Миле Янакиевски заяви, че основната причина за концесията се търси в икономическите ползи от нея, които включват цялостно изграждане на пътищата в рамките на Коридор номер 8, транспортното свързване и стопанското развитие, работа за строителните фирми, както и концесионните такси, които концесионерът ще плати на държавата.
Съобщението на правителството за концесия е обявено в някои чуждестранни медии, а предварителните проучвания говорят, че интерес вече са проявили 48 компании от Европа, Азия и Северна Америка.
Кандидатите за участие в търга за концесия трябва да представят документи, че имат годишен оборот от най-малко 500 милиона евро, че имат опит в проектирането и изграждането на магистрали от най-малко 100 км  през последните пет години, както и че имат опит  в реализацията на договор за концесия, който включва изграждане, поддържане и използване на магистрала от най-малко 100 км през последните десет години.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg