EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Кондрабанда на гориво = почти 1 млрд.лв.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кондрабанда на гориво = почти 1 млрд.лв.

mail12:13 | 21.01.2016прегледи 2079 коментарикоментари 0


1 милиард годишно гони контрабандата на горива, твърдят експерти в бранша, през он лайн изданието на в. 24 часа. Официално от Министерството на финансите са изчислили, че 30 процента от търговията с нефтени продукти са в сивия сектор. Това означава, че загубите за бюджета са 700-800 млн. лв. годишно. В последните месеци обаче проблемът се задълбочава. По нелегални и ведомствени бензиностанции се продава все повече съмнително гориво. За него не се плащат ДДС и акциз. В същото време държавата няма система за контрол на митническите складове, които бълват контрабанден дизел и бензин, внесени с танкери и съхранявани в стари резервоари без измервателни уреди по няколко пристанища на Дунав и Черно море.

Вносители и търговци на нефтени продукти все по-често се възползват от липсата на законов регламент за контрол на дейността им. Според официални данни на Националния статистически институт вносът на горива е с 40% пазарен дял в потреблението, а производителите в България осигуряват 60%. Съответно приходите от данъци, събрани от вносители, е 380 млн. лв., а от производителите - над 1,2 млрд. лв. И тук сметката не излиза, а разликата се разпределя между играчите в сивия сектор с внос и търговия на горива. Един от проблемите в сектора с търговията на нефтени продукти е двойният стандарт с контрола върху митническите и данъчните складове, откъдето горивото тръгва към пазара. От Българската петролна и газова асоциация от месеци предупреждават за липсата на измервателни уреди в митническите складове, което е предпоставка за внос на контрабандни горива.

В Русе, Бургас и Варна например има няколко митнически склада, където липсва контрол - както електронен чрез уреди, така и от митнически инспектори. В закона няма и изискване за това. За бизнесмените от бранша не е тайна, че танкери с контрабандно гориво зареждат цистерни по тези складове, а държавата не контролира продукцията и не събира данъци и акцизи. По Дунава например танкери правят по няколко курса на нощ между румънския и българския бряг. Разтоварват готовия дизел в резервоари без измервателни уреди на митническите складове. Целият текст може да се види тук.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg