EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Колко силна е държавата срещу "Лукойл"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Колко силна е държавата срещу "Лукойл"

mail11:21 | 27.07.2011прегледи 1442 коментарикоментари 0


Започна срещата Дянков-Танов-Златев по повод отнетия лиценз на Лукойл България. До криза на пазара на горива няма да се стигне, заяви финансовият министър Симеон Дянков, който пристигна в Министерството на финансите за срещата с директора на Агенция "Митници" Ваньо Танов и директора на "Лукойл Нефтохим" Валентин Златев. Има достатъчно лицензирани вносители у нас – над 420, така че не се притеснявам, добави Дянков, цитиран от БГНЕС. Той направи уговорката, че няма малки и големи компании и че правилата са еднакви за всички у нас. Той каза също, че от МФ не смятат да преосмислят отнемането на лиценза на "Лукойл". Още по-лаконичен бе Ваньо Танов на влизане в МФ за срещата, който само повтори, че е отнел лиценза на данъчните складове още в петък, а вчера е връчено решението и влиза в сила със самото връчване. Докато медиите говореха с финансовия министър, дискретно влезе Валентин Златев.

Борисов коментира
"Разпоредил съм в случая с "Лукойл" да се действа в рамките на закона и да се направи абсолютно всичко необходимо да не пострада вътрешния пазар" - каза тази сутрин министър-председателят пред агенция БЛИЦ. Ваньо Танов и Симеон Дянков трябва да отговорят дали са подсигурили горивото, което ще компенсира спрените доставки на "Лукойл". Казусът е доста заплетен. От една страна "Лукойл" вече година не привежда складовете си в съответствие с изискванията на Закона и не са поставили измервателни уреди, не го сториха и вчера и така не спазиха определения срок. От друга страна не е ясно дали ще може да се компенсират всички количества, необходими за нормалния ритъм на страната. Дали Симеон Дянков е уговорил с рафинерии в Гърция, Турция и Австрия да се започне транспортиране на гориво оттам?! Според експерти, у нас трябва да влизат по 80 влакови композиции на ден, за да се компенсира спирането на бургаската рафинерия. Освен това те предупреждават, че веднъж изключени, мощностите имат нужда от много време, за да заработят отново.
Според източници на сайта Bulgaria News Валентин Златев се бил хванал на бас, че ако Ваньо Танов запечата складовете на "Лукойл" - правителството ще падне след 10 дни. 

Костов:Това е битка с монополиста
“Заставаме категорично зад тези действия на министъра на финансите Симеон Дянков и директора на Агенция „Митници” Ваньо Танов”, заяви на брифинг в парламента Мартин Димитров.„Крайно време е и големите фирми в България да разберат, че има държава, която да се противопостави на монопола им”, заяви той. Според него отнемането на лиценза на рафинерията ще подобри събирането на приходите, както и ще спомогне за падането на цените на горивата, поради отварянето на пазара на горива.
Иван Костов също поздрави Дянков и Танов и допълни, че иска много кураж за противопоставянето на монопол, злоупотребяващ с господстващото си положение на пазара. Конкурентният внос е в състояние да влезе в страната на много по-ниски цени от тези, които „Лукойл” предлага, каза той и посочи, че след като е отнет лицензът, КЗК трябва да наложи тежки санкции от всякакво естество. „Ако това не се случи, ще се окаже, че позицията на правителството е лицемерна”, коментира Костов. По думите му, КЗК е длъжна да защити интересите на потребителите и конкуренцията.

ИПИ:Възможен е лек ръст на цените на горивата Има правила, които като не се спазват, се понасят последствията, зави за БГНЕС Светла Костадинова, изп. директор на Института за пазарна икономика във връзка със запечатването на складовете на "Лукойл Нефтохим".Стана ясно, че дълго време "Лукойл" са били на ръба, а са имали възможност да вземат мерки, за да отговорят на изискванията на закона, категорична бе Костадинова. Според нея запечатването на складовете на "Лукойл" е нормално и това е правилна стъпка. За това дали ще се повишат цените на горивата след затварянето на складовете, Костадинова коментира, че в определени моменти вносът на горива е бил много повече като обем, отколкото това, с което "Лукойл" захранва местния пазар. Случвало се е и при ремонти на "Лукойл". "Ще трябва може би малко повече време на инвеститорите да реагират на пазара и да компенсират това, което идва от "Лукойл". Това може да вдигне леко цените", заяви още Светла Костадинова.

Парамов: Днес държавата побеждава Сега държавността в България побеждава, заяви за БГНЕС икономистът Кольо Парамов. Държавата трябва да защити своя интерес и трябва да гарантира своята хазна, добави той. Свидетели сме на много важен ход на правителството. Това е твърде закъсняло действие, но не можем да го омаловажаваме. Никой не трябва да смята, че стои над закона, категоричен е Парамов. Той се съгласи с думите на съпредседателя на Синята коалиция Иван Костов, че ще има война. Остава да видим кой ще бъде победителят, каза Парамов. Той припомни, че още преди години е правил изчисления, според които пропуснатите ползи за държавата и социалната сфера от невнесените данъци от горива се оценяват на няколко милиарда лева.

Филипов:Спира се играта на "Лукойл"
"Възможно е с отнемането на лиценза на "Лукойл" за известно време да се стигне до криза с горивата, но мисля, че това ще е за определен срок и ще се преодолее. Да не забравяме, че има някакви натрупвания и запаси. Не трябва да се очаква и скок на цените на горивата, вследствие на тази мярка. Държавата няма да допусне спекула в това отношение", смята експертът Васил Филипов. Според Филипов технологично поставянето на измервателни уреди ще отнеме няколко месеца. Около 300 точки трябва да бъдат свързани в мрежа. Най-вероятно ще се договорят за някакъв срок, ще пуснат хората в неплатен отпуск и ще започнат с поставянето на измервателните уреди.
Според специалисти порочната практика на петролното дружество се състои в следното: Обявяват се 3-4 млн. тона допълнителни количества горива за обработка. Те обаче не се продават навън, както е по договор, а на вътрешния пазар. От цялата схема печалбата е в размер на няколко милиарда. Тя не може да се определи точно защото няма връзка между складовете и “Митниците” и отива в джобовете на няколко човека.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1039