EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Козметичните опаковки и „невидимата пластмаса“

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Козметичните опаковки и „невидимата пластмаса“

mail18:09 | 16.06.2023прегледи 687 коментарикоментари 0


Опаковките в козметичния бранш са значителен процент от излишната пластмата, която остава в природата. Всяка година се произвеждат около 120 милиарда нови козметични опаковки, а през последните години пластмасата остава все така по-предпочитан в индустрията вариант, който е по-удобен, както финансово, така и логистично.

Екологичните последствия от тази тенденция са стряскащи. Много малка част от тези опаковки стигат до рециклиране. Разпадането на пластмасата между 1 и 5 мм се определя като микропластмаса, а когато е под 1 мм -  нанопластмаса. Тези микро и нано частици поглъщаме чрез храната и водата, която консумираме. С времето тялото ни се задръства с невидима пластмаса, чувствителността на организма към външните дразнения се повишава и все по-трудно осъзнаваме причинно следствената връзка и последствията от съвременния начин на живот. Ефектите от това са трайни последствия върху здравето ни.

Това е и най-силният аргумент против пластмасата, който нито един икономически или логистичен показател не би оборил.

Ключът е еко-ЛОГИЧНО потребление и здравословен минимализъм.

Именно обръщането на тази тревожна тенденция е мисията на козметичния бранд за натурална емоционална козметика, който се ръководи от Николай Лазаров, като насърчава екологичното потребление с инициатива, в която клиентите връщат пет от употребяваните съдове, обединени в концепцията +gREUSABLE system. Това е иновативна zero waste система, безопасна за земята и хората, чрез която компанията стимулира връщането на стъклените опаковки за повторното им използване.

Процесът се изразява в няколко стъпки - след получаване на стъклените опаковки, те се разглобяват, след което преминават проверка и оценка за годността им. Увредените флакони се събират и предават за рециклиране, а тези преминали специализираната проверка се подлагат на иновативна методология за безопасна обработка, безвредна за човека и околната среда и се използват отново. Целта на стратегията е всяка стъклена опаковка да премине през 30 цикъла на многократно използване.

Всички части, които не могат да бъдат използвани многократно се рециклират. По думите на Николай Лазаров, стъклените опаковки са подходящи за многократна употреба, когато обаче става дума за работа на местен географски принцип – производство, продажба и buy back на опаковките в рамките на около 500 км диаметър.
Тенденцията се засилва и в световен мащаб

В последните 10 години производството на стъклени флакони за парфюмерията, козметиката и фармацевтичната промишленост отбеляза силен ръст - от 2,2% годишно, достигайки 13,6 милиарда единици в края на 2021 г.

Ако само 10% от използваните козметични опаковки в световен мащаб се заменят със стъклени флакони за многократна употреба, количеството СО2 емисии би се намалило с над 1,1 милиона тона, което се равнява на замърсяването на повече от 200 000 автомобила на година. Информацията е според изследване, което гласи, че 74% от хората в световен мащаб предпочитат устойчиви опаковки, а 47 на сто дори не биха купили продукт, ако опаковката му вреди на околната среда.

Обратно изкупуване на стъклени опаковки - „Buy Back” в козметиката?

Всеки клиент може да изпрати използвана опаковка за сметка на компанията, която поема грижата да я обработи и подготви за повторно използване при производството на нов козметичен продукт. Допълнителен стимул за грижата за околната среда е и предвидена отстъпка при следващата покупка. Необходимо е да запази търговския вид и целостта на опаковките на използваните от него иновативни натурални продукти. И да ги изпрати за тяхна сметка по куриер. За останалото ще се погрижат.

Иновациите и последователност – мощна сила в полза на природата.

Най-краткия път до голямата промяна са ежедневните малки решения и действия, които предприемаме.

А най-съществения елемент за позитивна промяна в обществения, социалния и политическия живот е осъзнаването на личната отговорност и последователност в действията ни. Комбинирайки с технологичния прогрес и иновативното мислене “out of the box” – бъдещето на социалноотговорното предприемачество.

Нужно е те да са фокусирани предимно върху различни елементи на устойчивост, като способността за рециклиране, биоразграждане, компостиране, повторно пълнене и повторно използване на контейнерите, както и използването на материали или суровини на биологична основа, произведени от възобновяеми ресурси. Основен двигател за положителните тенденции е и повишеното екологично осъзнаване от страна на отделните клиенти.

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg