EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Китай – втори в износа на България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китай – втори в износа на България

mail07:10 | 26.08.2014прегледи 1090 коментарикоментари 0


През 2013 г. стокообменът между България и Китай достигна рекордно равнище от 1.884 млрд. щ.д. В резултат на увеличения български износ за азиатската страна, Китай вече се нарежда на второ място сред експортните ни дестинации извън ЕС. Това стана ясно на българо-китайски бизнес форум в София.
За нас е особено важно улесняването на процедурите за внос на българска селскостопанска продукция и хранителни стоки в Китай, тъй като редица български стоки имат възможност да се наложат трайно на китайския пазар, каза на форума заместник-министърът на икономиката и енергетиката Ирена Младенова. Като други стоки с потенциал за по-широко присъствие на китайския пазар тя посочи: вина, минерална вода, изделия от етерични масла и особено от розово масло, стоки на машиностроенето, електрониката и електротехниката.
Заместник-министърът изрази увереност, че повече китайски фирми ще се възползват от предимствата на България като добро място за реализация на техните бизнес идеи. "Благоприятният данъчен режим, в съчетание с най-ниските оперативни разходи в Европа и високата квалификация и продуктивност на служителите в страната се оценяват високо от чуждестранните инвеститори", допълни Младенова.
България ще окаже съдействие на фирмите от провинция Фудзиен, които желаят да инвестират в България в секторите: машиностроене, автомобилостроене, електроника и електротехника, информационни и комуникационни технологии, химическа и фармацевтична индустрия, селско стопанство и хранително-вкусова промишленост, създаването на индустриални зони и други.
"Посещението на делегацията от китайската провинция Фудзиен в страната ни е отлична възможност за българския бизнес да представи предимствата и качествата на родните производства, позиционирайки ги на пазара на втората икономика в света с над 1 милиард и 300 милиона потребители", каза Младенова.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg