EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

КЗК глоби СИС Индустрийс ООД за подвеждаща реклама

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби СИС Индустрийс ООД за подвеждаща реклама

mail13:01 | 03.12.2009прегледи 1272 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършени нарушения от страна на "СИС Индустрийс" ООД и "Ноубъл Графикс" ООД и наложи имуществени санкции в размер съответно 1 198 240 лв. и 60 340 лв., съобщава пресцентърът на КЗК.
Комисията постанови прекратяване на нарушението и разпореди на "СИС Индустрийс" ООД и "Ноубъл Графикс" ООД в едноседмичен срок от влизане в сила на решението да го огласят за своя сметка в два национални ежедневника.
С определение от 2 юли 2009 г., подлежащо на незабавно изпълнение, КЗК наложи временна мярка – спиране на разпространението на рекламата на напитката "Узаки Зорбас" във всичките й форми до окончателното произнасяне на Комисията с настоящото решение.
След анализ на всички установени разновидности и елементи на рекламата, КЗК приема, че впечатлението, което създава цялостното рекламното послание, насочва към популярното и в България гръцко питие УЗО, като се създава погрешна представа за произхода, естеството и качествата на рекламирания продукт. Това неминуемо оказва негативно въздействие върху пазара, като пренасочва търсенето и по този начин уврежда интересите както на гръцките производители на УЗО, изключителни носители на правото да ползват географското указание OUZO, но и на производителите на българската напитка „мастика”.
Комисията счита, че рекламна агенция Ноубъл Графикс, автор на рекламното послание, не е съобразила визията на рекламата с нормативните изисквания. В проекта на рекламата дори е упоменато, че нейната цел е да създаде впечатление за „вносен скъп гръцки продукт, като истинско гръцко Узо”.
Дружеството "СИС Индустрийс" носи отговорност не само за изображението на етикетите, които са част от общата рекламна концепция, но също и за цялостното разпространение на рекламата, независимо че като рекламодатели се явяват и други фирми.
В допълнение КЗК счита, че доколкото етикетите на напитката съдържат всички елементи от заблуждаващата реклама, преустановяването на нарушението изисква продуктът да не се разпространява с тях и те да бъдат променени.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание всички обстоятелства, свързани с нарушението и нуждата от съизмеримост на наказанието с икономическото състояние на дружествата и е наложила санкция от 4% на "СИС Индустрийс" и 2% на "Ноубъл Графикс".


Тагове: КЗК, глоба, реклама
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4157