EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Кампании срещу разхищението на храна

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кампании срещу разхищението на храна

mail18:06 | 14.10.2020прегледи 1009 коментарикоментари 0


Лидл България е първата хранителна верига у нас, която започва кампания срещу разхищението на храна. За целта компанията въвежда цялостен подход за управление на темата, който интегрира процесите от внимателното планиране и оптимизация на нужните количества, през намаляване на цените на хранителните продукти с наближаваща дата на изтичане срока им на годност и специалното им позициониране в магазините. 30% е намалението на хранителни продукти, чийто срок на годност изтича след няколко дни, а 50% - в последния ден от срока на годност на храната. За удобство на клиентите, на специално предназначените места за съхранение, обозначени със слогана „Без разхищение – с голямо намаление“, те ще могат да открият намалените продукти, напълно годни и безопасни за консумация, като прясно месо, охладени продукти, хляб и опаковани плодове и зеленчуци. По този начин инициативата има за цел да насърчи клиентите на Lidl към отговорно отношение по темата за разхищението на храна.

Инициативата се подкрепя от Българска хранителна банка, с която Лидл България партнира от 2017 г. насам. Българската хранителна банка е първата организация у нас, която в съответствие с всички стандарти за безопасност на храните събира и складира дарени хранителни продукти с кратък срок на годност, за да ги разпределя до хора в нужда. По данни на Евростат за България, предоставени от БХБ, близо 1,6 милиона българи се издържат с по-малко от 413 лв. на член на домакинството. Въпреки това у нас се разхищават средногодишно между 88 и 90 кг. храна на човек, посочва БХБ, според данни на изследване на Европейската комисия.

„Тези цифри ни дават основание да вярваме, че подобна инициатива има смисъл и ще насочи общественото внимание върху реален проблем, който засяга всеки човек, и неговото решение е именно в ръцете на всеки от нас. Като отговорна компания прилагаме от години стройна система и процеси, доказали своята ефективност за намаляване разхищението на храна – от ежедневното планиране и поръчка на продуктите до оптимизирането на логистичните процеси и сътрудничеството ни с неправителствения сектор. Като надграждане на всички процеси до момента стартираме тази инициатива с цел още по-ефективно управление на темата за разхищението на храна.“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

По данни на Европейската федерация на хранителните банки, предоставени от БХБ, най-голям дял храна се разхищава от домакинствата (53%) и преработвателната промишленост (19%), следвани от първичното производство на храни - 11%, общественото хранене (ресторанти, кетъринг услуги и други форми на приготвяне на храна извън домакинствата) - 12% и търговията (на едро и дребно) - 5%. 

“Приветстваме инициативата на Лидл България да насочи вниманието към разхищаването на храна, като предложи на своите клиенти конкретни мерки за ограничаването му. Днес, в условията на новото "нормално", в което живеем, сме принудени да бъдем по-отговорни и по-пестеливи към храната, която купуваме, и да гледаме на оползотворяването й като добра възможност да я консумираме навреме или да я споделим с човек в нужда. Промяната зависи от всеки от нас като потребители и започва от домашния ни хладилник. Българската хранителна банка също ще продължи да бъде партньор на отговорния бизнес и да работи всеки ден за това излишната храна бързо да достига до нуждаещите се, вместо да се превръща в отпадък“, каза Цанка Миланова, изпълнителен директор на Българска хранителна банка

С тази инициатива Лидл България продължава да следва дългосрочната си стратегия за устойчиво развитие, която отразява стремежа на компанията да е отговорна във всичко, което прави, допринасяйки за по-добър живот.


BOSCH стартира инициатива под надслов "Не изхвърляй, помогни!”. Целта е да се оползотворят хранителни продукти в излишък в българските домакинства, като се използват за приготвяне на топъл обяд за хора в нужда. Зад кампанията като партньори застават фондация „Светът на Мария“, Еконт и БГ Радио. 

Според статистиката близо 1,3 милиарда тона храна се изхвърлят годишно в световен мащаб, а само в рамките на ЕС това количество надвишава 85 милиона тона.* “Водени от желанието да допринесем за намаляване изхвърлянето на хранителни продукти и да помогнем на хора в нужда развиваме глобалната инициатива на BOSCH в България, стартирайки уникална за страната ни социалната кампания “Не изхвърляй, помогни”, коментира Диана Стойкова, маркетинг мениджър, BOSCH.

Кампанията включва събиране на хранителни продукти в периода от 19 до 21 октомври в специално организирани за целта пунктове. Продуктите, които ще се приемат, трябва да са дълготрайни и в срок на годност, да не са разопаковани и да не е необходимо съхранението им в хладилник. От подарените храни в сертифицираната кухня на фондация "Светът на Мария" ще се приготви топъл обяд, който ще се предостави на хора с увреждания и с финансови затруднения. 

„С радост и огромно желание се включваме в инициативата "Не изхвърляй, помогни”. Всеки ден ние виждаме колко е важно да помогнеш на човек в затруднение и какво е удовлетворението от това да подадеш ръка на някого, който се нуждае от твоята помощ“, споделят oт фондация “Светът на Мария”. 

Инициативата ще се провежда един път на всяко тримесечие в рамките на една година, като нейният старт ще бъде даден на 19 октомври – Националния ден на благотворителността. Хранителни продукти ще бъдат приемани в продължение на три дни (от 19 до 21 октомври) в офисите на BOSCH, в дневния център на фондация „Светът на Мария“ (ул. „Рикардо Вакарини“ 8), в офиса на Smarkethink (ул. „Лозенска планина“ 4) и в 68 офиса на Еконт в цялата страна. 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg