EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Какво крият фирмите за електромобили

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво крият фирмите за електромобили

mail07:40 | 12.02.2013прегледи 1511 коментарикоментари 0


Европейските производители на автомобили използват някои "вратички" в тестовете на коли, за да завишат природощадящите параметри на автомобилите си, сочи проучване на ЕК, цитирано от Ройтерс. Докладът, който вероятно ще разгорещи още повече и без това бурния дебат по въглеродните стандарти, установи, че автомобилите са далеч по-малко икономични и по-замърсяващи, отколкото твърдят производителите им.
Симулациите, при които се тестват новите автомобили, никога не отразяват реалните емисии. Проучването, поръчано от ЕК на три консултантски компании, установи, че "възможностите за маневриране" ощетяват клиентите, облагодетелстват производителите и излагат на опасност целите на ЕС в областта на опазването на околната среда. Тестови техники като използването на гуми с допълнително сцепление или карането по нереалистично гладки пътища могат да са причината за една трета от отчетения спад на въглеводородните емисии в Европа между 2002 и 2010 година, се посочва в доклада.

Средният показател за емисиите на въглероден диоксид през 2002 година е бил 167,2 грама на километър, а през 2010 година - 140,4 грама на километър, сочат данните от проучването, като така общото средно намаляване на параметъра сред новите автомобили в ЕС е 26,8 грама на километър. Проучването приписва 9,1 грама на километър или около една трета от намаляването на вредните емисии на начина, по който са били проведени тестовете,
а не на подобрената технология. Тези изкривявания на тестовете, които вече са широко
използвани, могат да се експлоатират още, докато в Брюксел продължават дебатите за прилагане на целите на ЕС, който се стреми до 2020 година средният показател за емисиите на въглероден диоксид на колите в ЕС да бъде намален до 95 грама на километър. Европейската комисия преразглежда закона за тестовете на автомобили, но не се очаква да бъдат затворени всички "вратички". В световен мащаб ООН работи по нови стандарти.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg