EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как реагираха фирмите по време на кризата?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как реагираха фирмите по време на кризата?

mail15:15 | 07.07.2020прегледи 596 коментарикоментари 0


54% от компаниите в България смятат, че се реагирали адекватно на ситуацията Covid 19. Това е основният извод от проучване, проведено от Бойден България, международно компания, специализирана в намиране и привличане на висши мениджърски кадри.

През втората половина на май 2020 агенция измери оценката за реакциите на компаниите на извънредната ситуация. За онлайн допитването бяха поканени над 330 представители на директорския състав на фирмите в страната – изпълнителни, финансови и оперативни директори. Бяха обхванати основно секторите на търговията, производство, финанси, фармация и технологии. Главната цел на въпросника беше измерване на качеството на стратегическото планиране като инструмент за предвиждане на неочаквано положение и приложението му в състояние на кризи и форс мажьор.

За постигане на добра предварителна подготовка при извънредни ситуации, организациите би следвало да имат въведен структуриран процес по стратегическо планиране за средносрочни и дългосрочни времеви хоризонти при използване на различни инструменти и специализиран екип.

Голямото мнозинство от участниците декларират, че имат структуриран процес по изработване на стратегия, както и че самите те участват в този процес.

Само в една трета от запитаните компании има отдел Стратегическо планиране. В болшинството организации тази функция е в  обхвата на отдел Финанси и Изпълнителния Директор. Времевият хоризонт на стратегическите планове преобладаващо е в рамките на 3-5 години.       

  Главният стълб на добрата подготовка за необичайни ситуации е проработването на различни стратегически варианти. Малко над половината от респондентите потвърждават наличието на вариативно планиране в организациите си.

             Основният извод от проведеното проучване е, че малко повече от една трета от компаниите са имали предварителен кризисен сценарии, който е бил успешно моделиран, докато повече от половината висш мениджмънт оценява реакцията си адекватна въз основа на интуитивен подход. 42% от всички компании биха искали да подобрят предварителната си подготовка за бъдещи кризи.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg