EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Италия иска Нов коридор Изток - Запад

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Италия иска Нов коридор Изток - Запад

mail15:30 | 03.10.2011прегледи 519 коментарикоментари 0


Италия предлага на ЕС изграждането на нов транспортен коридор от Черно море през централното Средиземноморие до Испания, съобщи днес италианската агенция Маркет прес. Инициативата е на президента на областта Тоскана Енрико Роси, който за първи път внесе въпросът за обсъждане на общото събрание на Конференцията на периферните морски региони в Европа (Conference of Peripheral Maritime Regions of Europe - CPMR), което заседава миналата седмица в Аархус, Дания. Организацията обхваща 156 региона от 28 страни. "Възнамеряваме да работим с още две италиански области - Марке и Умбрия, с испанските пристанищни градове Барселона, Валенсия и Алхесирас, с адриатическия макрорегион Хърватия - Босна и Херцеговина - Сърбия - Черна гора, с черноморските пристанищни градове Бургас в България и Констанца в Румъния, както и с различни икономически и финансови институции. Необходима е подкрепата на ЕС за осигуряване на конкретни и специални фондове, а много ще зависи и от позицията на италианското правителство. Стратегическа важност има напредналото изграждане на автомагистрала Е78 Гросето - Фано, която ще свърже пристанищата Ливорно, Пиомбино и Анкона, от Тиренско до Адриатическо море, за да продължи коридора през Балканите до Черноморието," изтъкна Енрико Роси. Целта е до 2013 година в Брюксел да бъде внесен съвместен проект. Това е съобразено с предстоящото разширяване на ЕС и с предложената от ЕК нова програма за разпределение на европейските фондове за периода 2014-2020 година, която предвижда 32 милиарда евро за разширяване на трансевропейската транспортна мрежа.
Европа очевидно има нужда от нов коридор Изток - Запад, тъй като действащият коридор 5 през Удине, Триест и Венеция към Торино е крайно претоварен. В интерес не само на Италия е новият коридор да пресича централното Средиземноморие, което в момента е изолирано поради вертикалното ориентиране на транспортните потоци в северна посока. Освен облекчаването на претоварените коридори новият проект ще допринесе за намаляване на вредните за околната среда газови емисии и ще стимулира търговския обмен Изток-Запад, който бележи годишен растеж от 15 на сто за ЕС и 8,8 на сто за Италия, отбелязва Маркет прес.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg