EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Изграждането на АМ към момента

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Изграждането на АМ към момента

mail16:20 | 04.02.2021прегледи 542 коментарикоментари 0


През 2024 година българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна“, каза в тв интервю зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

С добри темпове се изгражда 52-километровата отсечка от АМ „Хемус“ до разклона за  Ловеч и Плевен. Същевременно започнаха подготвителните дейности по изграждане на 84-километровото трасе до Велико Търново. Строят се инженерни пътища, премахва се хумусният слой от имотите, които ще бъдат засегнати и др.

Предстои търг за изграждане на АМ Русе - Велико Търново, която ще финансира с европейски средства на три лот-а. Строи се и основната пътна връзка на Северозападна България – Видин-Ботевград. Отчита се бърз напредък по трасето Ботевград - Мездра, като за улеснение на трафика предсрочно е пуснато трасе на биндер.

Започва ремонт на 16,5 километра от проблемния участък на АМ „Тракия“ между пътната връзка с АМ “Марица” и „Чирпан – Изток“. Очаква се  да завърши до Великден, за да не се пречи на трафика за празника и на туристическия поток през летния сезон. Това е един от обектите, строен и пуснат в експлоатация от правителството на Сергей Станишев, които ремонтираме ние, посочи Нанков. Той даде пример и с друг проблемен участък, строен от предишни правителства - АМ „Струма“ (бившата АМ „Люлин“), където снощи се свлече скална маса. „Това е най-скъпата магистрала, строена в България от 2007 г., а се срутва. Две години укрепвахме участък преди София, сега имаме ново срутване“, каза Нанков.

Предстои завършването на тунел „Витиня“ на АМ "Хемус". Там се чака само осветлението от германска фирма, която е имала проблеми с доставката през месец декември.

За магистрала „Струма“ зам.-министър Нанков информира, че е останал само най-тежкият участък –през Кресненското дефиле. Има избрани изпълнителни, но ще се изчака окончателното произнасяне на ЕК за взетите екологични мерки.

Очаква се до края на годината да финализира изграждането на тунел „Железница“ и мостовите съоръжения преди и след него.

До края на годината ще приключи и най-тежкият участък от магистрала „Европа“ - от Калотина до Драгоман. Последният 16-километров участък от Сливница до София ще се изгражда със средства от ЕС.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg